Inne aktualności
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
Życie festiwalowe kwitnie. Co prawda wszystkie wydarzenia kulturalne odbywają się online, ale za to są wśród nich prawdziwe perełki. Oglądamy, czytamy, słuchamy
Nie sądziłam, że kiedyś to się uda. Że znajdę się jednocześnie na dwóch najważniejszych polskich festiwalach teatralnych: krakowskiej Boskiej Komedii i Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Festiwalowe życie online ma jednak swoje zalety. Na ekranie jednego komputera oglądam drapieżną Katarzynę Figurę jako Fedrę, na laptopie obok widzę Barbarę Wysocką ucharakteryzowaną na Olgę Tokarczuk.
"Fedrę" z Teatru Wybrzeże widziałam na żywo w Sopocie, więc teraz śledzę tylko wybrane sceny, korzystam z tego, że dzięki zbliżeniom kamery, mogę dostrzec to, co umyka widzom w dalszych rzędach, aktorskie niuanse, na których zbudowana jest rola.
Przedstawienie "Bieguni" według książki Olgi Tokarczuk w reżyserii Michała Zadary celowo wyłączam po 30 minutach. Wolę zobaczyć w całości już gotową, premierową wersję w warszawskim Teatrze Powszechnym. Mam nadzieję, że już w styczniu, jeśli teatry zostaną otwarte.