Inne aktualności
- Warszawa. MKiDN: NIMiT wydłuży terminy realizacji projektów w ramach KPO dla kultury 24.12.2024 15:22
- E-teatr życzy pełnych spokoju i radości Świąt Bożego Narodzenia! 24.12.2024 14:25
- Białystok. Igor Gorzkowski reżyseruje „Wieczór Trzech Króli” w Teatrze Dramatycznym 24.12.2024 13:00
- Warszawa. Pożegnano Switłanę Oleszko – słynną ukraińską reżyserkę teatralną 24.12.2024 11:14
- Kraków. 28 grudnia ruszy Pochód Kolędniczy z Teatrem Złoty Róg 24.12.2024 10:40
- Słupsk. Sylwester w Nowym Teatrze w klimacie PRL-u 24.12.2024 10:12
- Sopot. Muzyczne serce Polski z germańskim epizodem. Powstanie muzeum Opery Leśnej 24.12.2024 09:47
- Kielce. „Noworoczna piosenka” zapowiada płytę z utworami Jerzego Wasowskiego 24.12.2024 09:37
- Lublin. Nie żyje aktor Jan Wojciech Krzyszczak 24.12.2024 09:14
- Kraj. Święta z Polskim Radiem – wyjątkowe audycje, muzyka i refleksja 24.12.2024 09:08
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 23.12.2024 17:35
- Internet. Antologia dramatów Jolanty Janiczak 23.12.2024 17:17
- Poznań. Koncert Noworoczny, wznowienia i pożegnania. Styczeń w Teatrze Wielkim 23.12.2024 15:19
- Siedlce. Premiera spektaklu „Mił(ość)” w Centrum Kultury i Sztuki 23.12.2024 15:01
Życie festiwalowe kwitnie. Co prawda wszystkie wydarzenia kulturalne odbywają się online, ale za to są wśród nich prawdziwe perełki. Oglądamy, czytamy, słuchamy
Nie sądziłam, że kiedyś to się uda. Że znajdę się jednocześnie na dwóch najważniejszych polskich festiwalach teatralnych: krakowskiej Boskiej Komedii i Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Festiwalowe życie online ma jednak swoje zalety. Na ekranie jednego komputera oglądam drapieżną Katarzynę Figurę jako Fedrę, na laptopie obok widzę Barbarę Wysocką ucharakteryzowaną na Olgę Tokarczuk.
"Fedrę" z Teatru Wybrzeże widziałam na żywo w Sopocie, więc teraz śledzę tylko wybrane sceny, korzystam z tego, że dzięki zbliżeniom kamery, mogę dostrzec to, co umyka widzom w dalszych rzędach, aktorskie niuanse, na których zbudowana jest rola.
Przedstawienie "Bieguni" według książki Olgi Tokarczuk w reżyserii Michała Zadary celowo wyłączam po 30 minutach. Wolę zobaczyć w całości już gotową, premierową wersję w warszawskim Teatrze Powszechnym. Mam nadzieję, że już w styczniu, jeśli teatry zostaną otwarte.