Inne aktualności
- Bydgoszcz. Kolejne opóźnienie. Nie widać końca modernizacji Teatru Polskiego 18.03.2025 10:40
- Krosno. Regionalne Centrum Kultur Pogranicza zaprasza na 24. Krośnieńskie Dni Tańca 18.03.2025 10:40
-
Poznań. Trudne tematy teraźniejszości na Festiwalu Przedwiośnie Baletowe 18.03.2025 10:21
-
Toruń. 33. Alternatywne Spotkania Teatralne „Klamra” – od soboty 18.03.2025 09:16
- Szczecin. Balet „Dzieci z dworca ZOO” wraca na scenę Opery Na Zamku 18.03.2025 09:07
- Bielsko-Biała. Rusza Orlen Jazz Festival – 27. Bielska Zadymka Jazzowa 18.03.2025 08:59
- Kraj. Projekt ustawy o zabezpieczeniu socjalnym osób wykonujących zawód artystyczny - w wykazie prac rządu 18.03.2025 08:53
- Białystok. W niedzielę w OIFP premiera spektaklu „Wicia” o Wiktorze Szwedzie 18.03.2025 08:35
- Białystok. Spotkanie z fotografem teatralnym Bartkiem Warzechą w klubie Fama 18.03.2025 08:30
- Elbląg. „Szaleństwo we dwoje” na Scenie przy stoliku 18.03.2025 08:20
- Białystok. Charytatywny pokaz spektaklu „Belfer” w Nie Teatrze 18.03.2025 08:09
- Łódź. Pierwszy dzień wiosny z wrocławską Improkracją w Teatrze Komedii Impro 17.03.2025 18:23
- Warszawa. Uczczono Światowy Dzień Lalkarstwa 17.03.2025 17:24
- Warszawa. „Przebłyski” Teatru Gudejko w Krakowie 17.03.2025 17:06
Życie festiwalowe kwitnie. Co prawda wszystkie wydarzenia kulturalne odbywają się online, ale za to są wśród nich prawdziwe perełki. Oglądamy, czytamy, słuchamy
Nie sądziłam, że kiedyś to się uda. Że znajdę się jednocześnie na dwóch najważniejszych polskich festiwalach teatralnych: krakowskiej Boskiej Komedii i Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Festiwalowe życie online ma jednak swoje zalety. Na ekranie jednego komputera oglądam drapieżną Katarzynę Figurę jako Fedrę, na laptopie obok widzę Barbarę Wysocką ucharakteryzowaną na Olgę Tokarczuk.
"Fedrę" z Teatru Wybrzeże widziałam na żywo w Sopocie, więc teraz śledzę tylko wybrane sceny, korzystam z tego, że dzięki zbliżeniom kamery, mogę dostrzec to, co umyka widzom w dalszych rzędach, aktorskie niuanse, na których zbudowana jest rola.
Przedstawienie "Bieguni" według książki Olgi Tokarczuk w reżyserii Michała Zadary celowo wyłączam po 30 minutach. Wolę zobaczyć w całości już gotową, premierową wersję w warszawskim Teatrze Powszechnym. Mam nadzieję, że już w styczniu, jeśli teatry zostaną otwarte.