Inne aktualności
- Sopot. Spektakle dla dzieci Teatru Czwarte Miasto w Teatrze Atelier 14.01.2025 12:04
- Łódź. Prezydent Zdanowska ogłosiła konkurs na stanowisko dyrektora Teatru Nowego 14.01.2025 11:55
- Elbląg. „Aida” w cyklu The Metropolitan Opera w kinie Światowid 14.01.2025 11:55
- Słupsk. Spektakle i warsztaty przed Dniem Babci i Dziadka w Teatrze Tęcza 14.01.2025 11:45
- Lublin. 150 lat temu Bolesław Prus wziął ślub w Lublinie 14.01.2025 11:32
- Warszawa/Kraków. „Krążek” i inne spektakle w styczniu w Teatrze Sztuka Ciała 14.01.2025 10:24
- MKiDN. Stanisław Brudny w naszej pamięci pozostanie jako artysta pełen pasji 14.01.2025 10:13
- Płock. Teatr Szaniawskiego świętował 50-lecie 14.01.2025 10:08
- Gliwice. Teatr Miejski wznawia wstrząsający spektakl o lokalnej historii 14.01.2025 10:08
- Kraków. Trwa remont zabytkowej willi Heleny Modrzejewskiej 14.01.2025 10:01
- Wrocław. Książka Olgi Tokarczuk wśród najlepszych tomów 2024 wybranych przez BBC 14.01.2025 09:53
- Białystok. Nie żyje Hanna Sibilski 14.01.2025 09:46
- Warszawa. Program cyklicznych spotkań Teatru Dramatycznego – HORYZONTY 14.01.2025 09:17
- Słupsk. Weekend z „Małym Paryżem” w Nowym Teatrze 14.01.2025 09:09
Czy kantorowska idea myślenia o sztuce wciąż jest aktualna? W jaki sposób współcześni artyści czerpią z Kantora i czego możemy się nauczyć od krakowskiego mistrza teatru? Na te pytania próbowali odpowiedzieć goście Cricoteki.
W tym roku mamy aż trzy okazje do przywołania Tadeusza Kantora: 30. rocznica śmierci artysty, 105. rocznica jego urodzin oraz 40-lecie Cricoteki. Potrójny jubileusz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora celebrował 8 grudnia. Jego gośćmi byli wybitni kuratorzy sztuki współczesnej: Anda Rottenberg i Jarosław Suchan. W dyskusji "Gdzie jest Kantor?", którą poprowadziła Agnieszka Obszańska, wzięła też udział dyrektorka Cricoteki Natalia Zarzecka.
Jarosław Suchan nie ma wątpliwości, że Kantor był mistrzem wyczulonym na to, co się dzieje tu i teraz. - Był oskarżany o to, że był komiwojażerem cudzych pomysłów. To wynikało z kompletnego niezrozumienia jego pomysłów. Mówił, że nieważne, od kogo się bierze, ważne, co się z tym robi. Zrywał z mitem XIX-wiecznego artysty geniusza. Z jednej strony tworzył na wzór artysty młodopolskiego, ale idee były jak najbardziej aktualne. Na tym polegała perwersja Kantora.