Inne aktualności
- Pomorskie. Zmarł Jan Sieradziński 05.11.2024 20:55
- Wrocław. „Cień” Kamili Sammler w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego 05.11.2024 16:47
- Radom/Warszawa. 8 spektakli w finale konkursu na monodram Gombrowiczowski 05.11.2024 16:05
- Kraków. Jubileuszowy koncert w Teatrze Mumerus 05.11.2024 15:36
- Wrocław. „Bogiem a prawdą” w Studio na Grobli w Instytucie im. Grotowskiego 05.11.2024 15:35
- Warszawa. Egalitarność, różnorodność i dialog. Program Instytutu Teatralnego na lata 2024-2027 05.11.2024 15:24
- Łódź. Premiera monodramu „Bar pod zdechłym psem" w Teatrze im. Jaracza 05.11.2024 14:58
- Warszawa. Teatr Pijana Sypialnia w Teatrze Współczesnym 05.11.2024 14:30
- Warszawa. H. Wróblewska o współKongresie Kultury: chcemy wspólnie budować politykę i strategię kulturalną 05.11.2024 14:24
- Lublin. Premiera monodramu o Juliuszu Osterwie w Ośrodku Brama Grodzka - Teatr NN 05.11.2024 14:23
- Łódź. „Brzydkie kaczątko” Teatru Pinokio dostępne dla osób o specjalnych potrzebach 05.11.2024 13:57
- Kraków. Teatr Nowy Proxima zaprasza na konkurs finalistów konkursu piosenki „Oblicza Kory” 05.11.2024 13:27
- Kraków. Elżbieta Zającówna spocznie na cmentarzu Grębałów 05.11.2024 13:15
- Szczecin. Opera na Zamku szuka nowego dyrektora 05.11.2024 12:57
Trwa tegoroczny Festiwal Tańca Kielce 2024. Przed nami pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust”. Ale na miłośników tańca czekają jeszcze inne atrakcje. Pisze Lidia Cichocka w „Echu Dnia”.
W piątek, 19 kwietnia o godzinie 19.00 Kielecki Teatr Tańca proponuje pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust", w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Pomysł na przedstawienie w formie baletu tego największego dzieła Goethego zrodził się 3 lata temu.
- Utwór jest niesceniczny, ale uznałam, że stawia bardzo ważne i aktualne pytania - mówi Małgorzata Ziółkow-ska, choreografka i reżyserka kierująca baletem Kieleckiego Teatru Tańca. - Dokąd zmierza współczesny człowiek? Czym jest spełnienie? Nasze życie jest naznaczone szybkością, co często doprowadza do załamania lub śmierci. Ten spektakl to moja odpowiedź na dzieło Goethego.
Reżyserka szukała odniesień muzycznych i postanowiła wykorzystać w spektaklu utwór innego wielkiego romantyka, Franciszka Liszta, ale ponieważ bohaterem jest człowiek współczesny sięgnęła także po elektroniczną muzykę zespołu The Prodigy. Nowe aranże napisał Filip Gołda.