Inne aktualności
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
Trwa tegoroczny Festiwal Tańca Kielce 2024. Przed nami pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust”. Ale na miłośników tańca czekają jeszcze inne atrakcje. Pisze Lidia Cichocka w „Echu Dnia”.
W piątek, 19 kwietnia o godzinie 19.00 Kielecki Teatr Tańca proponuje pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust", w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Pomysł na przedstawienie w formie baletu tego największego dzieła Goethego zrodził się 3 lata temu.
- Utwór jest niesceniczny, ale uznałam, że stawia bardzo ważne i aktualne pytania - mówi Małgorzata Ziółkow-ska, choreografka i reżyserka kierująca baletem Kieleckiego Teatru Tańca. - Dokąd zmierza współczesny człowiek? Czym jest spełnienie? Nasze życie jest naznaczone szybkością, co często doprowadza do załamania lub śmierci. Ten spektakl to moja odpowiedź na dzieło Goethego.
Reżyserka szukała odniesień muzycznych i postanowiła wykorzystać w spektaklu utwór innego wielkiego romantyka, Franciszka Liszta, ale ponieważ bohaterem jest człowiek współczesny sięgnęła także po elektroniczną muzykę zespołu The Prodigy. Nowe aranże napisał Filip Gołda.