Inne aktualności
- Sopot. „Czaszki i Szkielety – Klubowe Relikwie Sfinksa/rysunek”. Wystawa Roberta Florczaka 23.01.2025 10:24
- Warszawa. Spektakl „Prawdy za grosz” w ramach Otwartej Sceny IT 23.01.2025 10:20
- Bydgoszcz. Teatr Polski gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy 23.01.2025 10:15
- Bielsko-Biała. Premiera „Calineczki” w Teatrze Banialuka już w niedzielę 23.01.2025 09:58
- Poznań. „Pan Tadeusz” w formule koncertowo-musicalowej. Premiera w Teatrze Polskim 23.01.2025 09:50
- Łódź. Pierwsza premiera w 2025 roku otwiera obchody jubileuszu 80-lecia istnienia Teatru Pinokio 23.01.2025 09:36
- Tychy. Monodram o himalajskiej wędrówce. Prapremiera „Hibernacji” w Teatrze Małym 23.01.2025 09:30
- Łódź. Dyskusja o kulturze i polityce na sejmiku łódzkich radnych 23.01.2025 09:17
- Katowice. Koncert z okazji 80-lecia Tragedii Górnośląskiej w studiu nagraniowym Polskiego Radia 23.01.2025 09:08
- Warszawa. 30. Kolokwium Teatralne online 23.01.2025 09:05
- Warszawa. Nowy Teatr – jak zostanie wybrany nowy dyrektor 22.01.2025 18:19
- Lublin. Premiera opery „Don Giovanni” – 25 stycznia 22.01.2025 17:35
- Kraków. „Australia” pierwszą premierą Teatru Słowackiego w nowym roku 22.01.2025 16:56
- Szczecin. Jacek Jekiel wybrany na następną kadencję 22.01.2025 16:41
Trwa tegoroczny Festiwal Tańca Kielce 2024. Przed nami pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust”. Ale na miłośników tańca czekają jeszcze inne atrakcje. Pisze Lidia Cichocka w „Echu Dnia”.
W piątek, 19 kwietnia o godzinie 19.00 Kielecki Teatr Tańca proponuje pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust", w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Pomysł na przedstawienie w formie baletu tego największego dzieła Goethego zrodził się 3 lata temu.
- Utwór jest niesceniczny, ale uznałam, że stawia bardzo ważne i aktualne pytania - mówi Małgorzata Ziółkow-ska, choreografka i reżyserka kierująca baletem Kieleckiego Teatru Tańca. - Dokąd zmierza współczesny człowiek? Czym jest spełnienie? Nasze życie jest naznaczone szybkością, co często doprowadza do załamania lub śmierci. Ten spektakl to moja odpowiedź na dzieło Goethego.
Reżyserka szukała odniesień muzycznych i postanowiła wykorzystać w spektaklu utwór innego wielkiego romantyka, Franciszka Liszta, ale ponieważ bohaterem jest człowiek współczesny sięgnęła także po elektroniczną muzykę zespołu The Prodigy. Nowe aranże napisał Filip Gołda.