Inne aktualności
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 23.12.2024 17:35
- Internet. Antologia dramatów Jolanty Janiczak 23.12.2024 17:17
- Poznań. Koncert Noworoczny, wznowienia i pożegnania. Styczeń w Teatrze Wielkim 23.12.2024 15:19
- Siedlce. Premiera spektaklu „Mił(ość)” w Centrum Kultury i Sztuki 23.12.2024 15:01
- Nowy Sącz. Małopolskie Centrum Kultury „Sokół” zaprasza do udziału w prestiżowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari 23.12.2024 14:47
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 23.12.2024 14:29
- Białystok. Igor Gorzkowski reżyseruje „Wieczór Trzech Króli” w Teatrze Dramatycznym 23.12.2024 14:04
- Warszawa. MKiDN wybrało polskich kandydatów do Znaku Dziedzictwa Europejskiego 2025 23.12.2024 13:36
- Rzeszów. Ostatnie dni naboru do Sceny Nowej Dramaturgii 23.12.2024 13:18
- Warszawa. Edutainment – edukacja ekologiczna poprzez sztukę, śpiew i taniec 23.12.2024 13:06
- Wrocław. Agnieszka Franków-Żelazny nową dyrektorką Opery Wrocławskiej 23.12.2024 11:50
- Kalisz. Teatr Bogusławskiego zaprasza na premierę „Pomocy domowej” 23.12.2024 11:02
- Kraków. Styczeń 2025 w NCK 23.12.2024 10:30
- Sierakowice. Kaszubska Gwiôzdka na Jarmarku Bożonarodzeniowym. Kolędnicy rozrabiali nie tylko w Centrum Kultury 23.12.2024 10:06
Trwa tegoroczny Festiwal Tańca Kielce 2024. Przed nami pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust”. Ale na miłośników tańca czekają jeszcze inne atrakcje. Pisze Lidia Cichocka w „Echu Dnia”.
W piątek, 19 kwietnia o godzinie 19.00 Kielecki Teatr Tańca proponuje pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust", w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Pomysł na przedstawienie w formie baletu tego największego dzieła Goethego zrodził się 3 lata temu.
- Utwór jest niesceniczny, ale uznałam, że stawia bardzo ważne i aktualne pytania - mówi Małgorzata Ziółkow-ska, choreografka i reżyserka kierująca baletem Kieleckiego Teatru Tańca. - Dokąd zmierza współczesny człowiek? Czym jest spełnienie? Nasze życie jest naznaczone szybkością, co często doprowadza do załamania lub śmierci. Ten spektakl to moja odpowiedź na dzieło Goethego.
Reżyserka szukała odniesień muzycznych i postanowiła wykorzystać w spektaklu utwór innego wielkiego romantyka, Franciszka Liszta, ale ponieważ bohaterem jest człowiek współczesny sięgnęła także po elektroniczną muzykę zespołu The Prodigy. Nowe aranże napisał Filip Gołda.