Inne aktualności
- Kalisz. Ruszyły 64. Kaliskie Spotkania Teatralne 02.05.2024 09:25
- USA. W wieku 77 lat zmarł pisarz Paul Auster 02.05.2024 09:25
- Kielce. „Pani Pylińska i sekret Chopina" na Scenie Gołasa w KCK 02.05.2024 09:07
- Pińczów. Spotkanie z Anną Dymną w Pińczowskim Samorządowym Centrum Kultury 02.05.2024 09:02
- Gniezno. Teatr im. Aleksandra Fredry niebawem rozpoczyna budowę nowej sceny 02.05.2024 08:45
- Warszawa. Wyniki konkursu na spektakl w namiocie cyrkowym 02.05.2024 08:45
- Warszawa. Wyniki Lata w teatrze 2024 02.05.2024 08:38
- Wrocław. „Nowy wspaniały bunt” – premiera teatralna Kolektywu Kobietostan 30.04.2024 16:46
- Warszawa. Ogłoszenie listy beneficjentów IV edycji OFF Polska 30.04.2024 15:12
- Piaseczno/Gorzów Wlkp. Pokaz „Romantyczek” Teatru Mostów 30.04.2024 15:11
- Toruń. Bułhakow wg Czuja. Zbliża się premiera „Mistrza i Małgorzaty" w Teatrze Horzycy 30.04.2024 14:25
- Kielce. Kolejna nagroda festiwalowa dla „Jak nie zabiłem swojego ojca..." 30.04.2024 14:06
- Kraków. „Listy do Mileny” Franza Kafki – trzecia premiera w ramach projektu „KTO?Senior!” Teatru KTO 30.04.2024 13:26
- Warszawa. 2. edycja kursu o zdrowiu psychicznym dla warszawskich kadr kultury 30.04.2024 12:59
Trwa tegoroczny Festiwal Tańca Kielce 2024. Przed nami pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust”. Ale na miłośników tańca czekają jeszcze inne atrakcje. Pisze Lidia Cichocka w „Echu Dnia”.
W piątek, 19 kwietnia o godzinie 19.00 Kielecki Teatr Tańca proponuje pokaz spektaklu pod tytułem „Faust-Haust", w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Pomysł na przedstawienie w formie baletu tego największego dzieła Goethego zrodził się 3 lata temu.
- Utwór jest niesceniczny, ale uznałam, że stawia bardzo ważne i aktualne pytania - mówi Małgorzata Ziółkow-ska, choreografka i reżyserka kierująca baletem Kieleckiego Teatru Tańca. - Dokąd zmierza współczesny człowiek? Czym jest spełnienie? Nasze życie jest naznaczone szybkością, co często doprowadza do załamania lub śmierci. Ten spektakl to moja odpowiedź na dzieło Goethego.
Reżyserka szukała odniesień muzycznych i postanowiła wykorzystać w spektaklu utwór innego wielkiego romantyka, Franciszka Liszta, ale ponieważ bohaterem jest człowiek współczesny sięgnęła także po elektroniczną muzykę zespołu The Prodigy. Nowe aranże napisał Filip Gołda.