W teatrze social media [email protected] trwają publikacje InstaOpery „Pierwsza Zmarszczka”. Projekt rozpoczęty w 2020 r. podczas pandemii wyniósł właśnie Operę na całkowicie nowy poziom, wykazując się zrozumieniem nowoczesnego odbiorcy i umiejętnością dotarcia do nowych widzów.
Znajomość algorytmu i zasad rządzących mediami społecznościowymi pozwoliła twórcom dotrzeć w nie całe 2 tygodnie do ponad 30 tysięcy odbiorców. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia popularyzacji dzieła, które SmarT.eatr postanowił zrealizować. „Pierwsza Zmarszczka” to zapomniana opera, zapomnianego kompozytora Teodora Leszetyckiego, po raz pierwszy nagrywana i realizowana w Polsce. Dzieło pełne pięknej muzyki do finezyjnego, dowcipnego libretta o bardzo uniwersalnym problemie, którym jest odwieczny kobiecy lęk przed starzeniem.
Produkcję @SmarT.eatr cechuje, świetny casting obsady, w której skład wchodzą Julia Malik, Yuliia Surushkina, Dawid Biwo i Dionizy Wincenty Płaczkowski. Wszyscy śpiewacy wykazują się nie tylko pięknymi głosami, ale również talentem aktorsko-komediowym, który eksponuje reżyseria Anny Zwiefki zainspirowana popularnym amerykańskim reality show. Śpiewakom akompaniuje młoda włoska pianistka Marinella dell’Eva, która swój warsztat artystyczny wyniosła z doświadczenia Masterclass Riccardo Muti Opera Academy oraz pracy w renomowanych niemieckich teatrach operowych jak Opera w Dreźnie. Scenografia Moniki Matys estetycznie wpisuje się w trendy panujące na social mediach, co ma ogromne znaczenie dla podniesienia atrakcyjności estetycznej projektu, dla osób, które te aplikacje odwiedzają w poszukiwaniu estetycznych inspiracji.
Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych”.
Realizacji patronuje Stowarzyszenie im. Teodora Leszetyckiego w Warszawie.