Inne aktualności
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” ponownie w Teatrze Powszechnym 10.04.2025 19:37
- Warszawa. MKiDN: Sejmiki Wiejskich Grup Teatralnych pierwszym polskim wpisem zgłoszonym do Rejestru Dobrych Praktyk UNESCO 10.04.2025 19:14
- Gliwice. CK Victoria wesprze 11 lokalnych przedsięwzięć kulturalnych 10.04.2025 17:05
- Kielce. Powstanie nowe muzeum Stefana Żeromskiego 10.04.2025 16:55
- Olsztyn. „Mireczek” w Teatrze Jaracza 10.04.2025 16:43
- Warszawa. Premiera spektaklu „Widok z okna” – poruszająca opowieść o bliskości, odwadze i codzienności 10.04.2025 15:59
- Katowice. „Matki śnieżne” prapremierowo w Teatrze Śląskim 10.04.2025 15:56
- Warszawa. CST Animacje społeczne – spektakl taneczny kończący projekt 10.04.2025 15:27
-
Lublin. Tylko jeden kandydat w konkursie na szefa Europejskiej Stolicy Kultury 2029 10.04.2025 15:22
- Lublin. Teatr Andersena jednak opuści CSK. Wyniesie się na Felin czy może do Skende? 10.04.2025 14:54
- Warszawa. Premiera w Teatrze Bohema House – „Ulica Śmieciowa” w reżyserii Karoliny Czarneckiej 10.04.2025 14:46
- Warszawa. „Wstyd” w USA. Teatralna wersja „Teściów” Spektaklove wyrusza w amerykańskie tournée 10.04.2025 13:55
-
Warszawa. Wykład performatywny „Ćwiczenia z siedzenia” w ramach Otwartej Sceny IT 10.04.2025 13:32
- Warszawa. W maju premiera jednoaktówek Marivaux w Teatrze Polskim 10.04.2025 13:20
Tomasz Dzionek, radny z Gniezna, w niecodzienny sposób zaprotestował przeciwko betonozie w centrum miasta. Na pozbawionym zieleni placu przed teatrem bez problemu usmażył jajecznicę oraz przygotował omlet. Pisze Tomasz Cylka w „Gazecie Wyborczej - Poznań”.
– Symbol betonozy – tak o placu przed Teatrem im. Aleksandra Fredry mówi radny Tomasz Dzionek na filmiku zamieszczonym w internecie. Wyremontowano go pięć lat temu za ponad 1,3 mln zł. Ale przy okazji inwestycji wycięto drzewa, zlikwidowano trawniki oraz donice z kwiatami.
– Kiedyś to był plac zielony, z cieniem, ławeczkami i wysokimi starymi drzewami, a został zastąpiony betonową pustynią, piramidami, fontanną, która nie działa, i metalowymi czarnymi ławkami, na których można się tylko poparzyć. Jest to symbol zmian, które następują w naszym kraju, zmian klimatycznych, i pokazuje, jak nie powinniśmy zmieniać przestrzeni miejskiej – mówi Dzionek na nagraniu. I jednocześnie na czarnej, metalowej ławce smaży przyniesione ze sobą jajka.