Inne aktualności
- Opole. Półmetek Opolskiej Sceny Tańca 2024 w Teatrze im. Jana Kochanowskiego 26.09.2024 18:52
- Katowice. Światowa premiera cybermusicalu „Pilot i Mały Książę” – 5 października 26.09.2024 16:53
- Gliwice. Teatr Miejski dostał dotacje z KPO na realizację dwóch spektakli 26.09.2024 16:38
- Warszawa. Październik w Komunie 26.09.2024 16:35
- Lublin. RE:UNION – hasło przewodnie Lublina jako ESK 2029 26.09.2024 16:27
- Warszawa. Otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej już za miesiąc 26.09.2024 16:23
- Wrocław. „7 zim” – spektakl Wrocławskiego Teatru Tańca inspirowany twórczością Czesława Miłosza 26.09.2024 15:19
- Katowice. Kazimierz Kutz upamiętniony nazwą ulicy 26.09.2024 13:58
- Warszawa. Byli artyści zespołu Nederland Dance Theatre przygotowują premierę na Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu 26.09.2024 12:47
- Warszawa. 31. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 26.09.2024 12:35
- Kraj. Gwiazdorska „Tosca" z Aleksandrą Kurzak i Robertem Alagną we wszystkich Multikinach 26.09.2024 11:28
- Opole. Jutro premiera spektaklu „Ja, Hamlet” w OTliA 26.09.2024 10:51
- Warszawa. Październikowe premiery na 12. Festiwalu Oper Barokowych 26.09.2024 10:47
- Zielona Góra. Premiera spektaklu „Norwegia 2.0 Poza Siecią” w Lubuskim Teatrze Lalek 26.09.2024 10:17
Uwertura do opery „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, Koncert fortepianowy a- moll Edwarda Griega w interpretacji amerykańskiej pianistki Kate Liu oraz monumentalny poemat symfoniczny „Tako rzecze Zaratustra” wypełniły program koncertu, którym w piątkowy wieczór Filharmonia Bałtycka zainaugurowała sezon 2024/25. Pisze Ewa Palińska w portalu trojmiasto.pl.
Choć solistka, z natury dość subtelna, z wymagającym dziełem norweskiego kompozytora poradziła sobie znakomicie, jeszcze większe uznanie należy się Orkiestrze PFB, która tego wieczoru, pod dyrekcją Georga Cziczinadze, brzmiała tak fantastycznie, że to właśnie ją publiczność nagrodziła długimi owacjami na stojąco.
Na "zdecydowanie za spokojny" początek uwertura do opery "Czarodziejski flet"
W przeszłości wielokrotnie zastanawiałam się, czym kieruje się Georg Cziczinadze, ustalając program koncertu. Często zestawia bowiem ze sobą utwory pochodzące z różnych okresów, pisane na kameralną i potężną obsadę, w skrajnie różnej stylistyce, w przypadku których trudno dopatrzeć się jakichkolwiek powiązań i czy doszukać się spójnej narracji.