Tegoroczne Oscary rozdawane będą w niedzielną noc. Przypomnijmy, że zdobywcą aż trzech statuetek (muzyka, scenografia, scenariusz) był „Sunset Boulevard”, znakomity film Billy'ego Wildera z 1950 r. (poza tym film był nominowany do Oscara jeszcze w ośmiu kategoriach, a w 1989 National Film Registry of the Library of Congress zaliczyła film do 25. najlepszych filmów wszech czasów).
Ten legendarny obraz wywarł ogromny wpływ na inne dziedziny sztuki: musical Andrew Lloyda Webbera Sunset Boulevard (1993) jest jego bezpośrednią adaptacją. Opera Nova w Bydgoszczy jest aktualnie jedyną polską sceną, na której grany jest „Bulwar Zachodzącego Słońca” na licencji The Really Useful Group Limited.
W rolach Normy Desmond: Katarzyna Nowak-Stańczyk, Anita Steciuk, Jolanta Litwin-Sarzyńska. Jako Joe Gillis: Karol Drozd i Tomasz Bacajewski. Prawdziwy czas i czar świetności Hollywood oddaje scenografia Mariusza Napierały. Muzyka A.L. Webbera – niezapomniane ! Na Broadwayu aktualnie tego nie grają, więc przyjeżdżajcie do Bydgoszczy! Na najbliższy set ośmiu przedstawień w reżyserii Jacka Mikołajczyka, pod batutą Krzysztofa Herdzina i Jagody Brajewskiej, Opera Nova zaprasza od 2 do 10 kwietnia.
Jednocześnie trwają próby do najbliższej premiery: zaplanowanego na 4 czerwca baletu „Alicja w Krainie Czarów”. Z tancerzami bydgoskiej Opery pracuje światowej sławy choreograf, tancerz i pedagog Robert Bondara. Jak mówi: będzie to najbardziej humorystyczny balet w jego dotychczasowym dorobku artystycznym. Zarazem będzie to trzeci tytuł w inscenizacji i choreografii Roberta Bondary stworzony dla Baletu Opery Nova.
Zapowiada się niezwykle dynamiczne, wesołe, oddające nonsensowny humor literackiego pierwowzoru- książki Lewisa Carrolla - i zachwycające oko i ucho (muzyka Przemysława Zycha) przedstawienie.
Od poniedziałku, 28 marca br. nabywać można bilety na premierę i czerwcowe spektakle „Alicji w Krainie Czarów”.
Realizatorzy:
Inscenizacja i choreografia: Robert Bondara
Kierownictwo muzyczne: Jagoda Brajewska
Scenografia i kostiumy: Martyna Kander
Współpraca scenograficzna: Maksymilian Mac
Reżyseria świateł: Maciej Igielski
Projekcje multimedialne: Adam Keller
Charakteryzacja i stylizacja fryzur: Dariusz Kubiak