Inne aktualności
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
- Łódź. Goście z Francji i Włoch. Łódzkie Spotkania Baletowe w Teatrze Wielkim 28.03.2024 10:10
- Toruń. „Spajdermenka" - niezwykły spektakl z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa 28.03.2024 10:08
- Bydgoszcz. Wanda Rucińska patronką Teatru Kameralnego 28.03.2024 09:27
- Sopot. Młodzież o sobie. „Lunatyczka” powraca do Teatru Atelier 28.03.2024 08:57
- Warszawa. 22. Seminarium Historycznoteatralne online 28.03.2024 08:15
- Kraków. Leszek Długosz spoczął w Alei Zasłużonych na cmentarzu Rakowickim 27.03.2024 19:46
- Sopot. Podpisano porozumienie ws. powrotu do kurortu festiwalu Dwa Teatry 27.03.2024 16:05
- Warszawa. Prezes ZASP na Międzynarodowy Dzień Teatru: kolejne święto w cieniu wojny 27.03.2024 14:40
Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersyteckie Centrum Kultury oraz Teatr Papahema zapraszają na czytanie performatywne dramatu „Mesjasz: Bruno Schulz” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk.
Pokazy odbędą się w sobotę (14 maja) o godz. 19 oraz w niedzielę (15 maja) o godz. 18. Po niedzielnym czytaniu zaplanowana jest dyskusja z udziałem twórców.
- "Mesjasz" to nigdy nieopublikowana, zaginiona w czasie II wojny światowej powieść Brunona Schulza, mająca opowiadać o przybyciu mesjasza do Drohobycza. "Mesjasz: Bruno Schulz" - dramat Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk - dotyka tej literackiej legendy. Wydaje się, że "dotyka" to odpowiednie słowo – mówi dr Katarzyna Niziołek z Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku.
Przy okazji pierwszej inscenizacji dramatu, w roku 2010, Małgorzata Sikorska-Miszczuk mówiła: - Od początku wiedziałam, że nie chcę wymyślać "Mesjasza" za Schulza, tzn. wyobrażać sobie, o czym mógłby być, a następnie napisać go "jak Schulz". Nieważne, czy taka podróbka wypadłaby szlachetnie, czy tandetnie. Chciałam dociec, jakie zadanie postawił sobie Schulz, planując "Mesjasza"? Czy chciał napisać Książkę doskonałą? Księgę? Autentyk? Po drugie, interesowało mnie, kto i dlaczego mógłby obecnie szukać "Mesjasza" i jakie byłyby tego konsekwencje.