Inne aktualności
- Warszawa. NCK ogłasza nabór wniosków do programu dotacyjnego „Kultura – Interwencje 2025” 17.02.2025 16:22
-
Legnica. Zespół Teatru Modrzejewskiej żegna Bogdana Grzeszczaka 17.02.2025 16:00
-
Warszawa. Dodatkowy pokaz remiksów Akademii Ruchu 17.02.2025 15:45
- Warszawa. Prezydent Andrzej Duda odznaczył Wojciecha Trzcińskiego pośmiertnie Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski 17.02.2025 15:39
- Bytom. Studenci Akademii Muzycznej ponownie na deskach Opery Śląskiej 17.02.2025 15:37
-
Wrocław. Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych – w marcu w Instytucie Grotowskiego 17.02.2025 15:34
- Gdańsk. „Żegnaj, kochanie moje”. Czytanie performatywne w ECS 17.02.2025 15:23
- Kielce. Czytanie „Buntu” Władysława Reymonta w Teatrze Żeromskiego 17.02.2025 15:02
-
Lublin. Konkurs Wschód Talentów – trwają zgłoszenia! 17.02.2025 14:56
- Warszawa. 41. urodziny Sinfonii Varsovii w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej 17.02.2025 14:51
- Gdynia. Teatr Muzyczny świętuje 15-lecie „Lalki” spotkaniem i płytą winylową 17.02.2025 14:20
- Teatr TV. Premiera „Wizyty starszej pani” z Małgorzatą Hajewską-Krzysztofik 17.02.2025 14:09
- Łódź. Nie żyje Eugeniusz Nizioł, solista Teatru Wielkiego 17.02.2025 13:58
-
Warszawa. Nabór do cyklu „Zbadaj Kulturę” 17.02.2025 13:56
Autorskie podsumowanie 2021 roku w teatrze.
1. Dziady, reż. Maja Kleczewska, Teatr im. Słowackiego w Krakowie.
Antynacjonalistyczne, antyklerykalne i kobiece, bo to kobiety są głównymi ofiarami dziś rządzących i one mają prawo do „zemsty na wroga”. Ale też osnute wokół frazy „Ciemności kryją ziemię i lud we śnie leży”.
2. Klub, reż. Weronika Szczawińska, Akademia Teatralna w Warszawie i TR Warszawa.
Inspirowany sprawą molestowania w szwedzkim Komitecie Noblowskim spektakl zasysa polskie afery #MeToo i kończy się krzykiem przypominającym wycie syreny alarmowej. Godzina W wybiła.
3. Halka, reż. Anna Smolar, Stary Teatr w Krakowie. Najsłynniejsza polska opera staje się opowieścią o wyzwalaniu z narzuconych ról i konwencji, a dzięki świetnemu aktorstwu, choreografii i muzyce – także porywającym teatrem.
4. Śnieg, reż. Bartosz Szydłowski, koprodukcja czterech teatrów.
Radiowa propaganda produkuje religijnych ekstremistów, gazety sprofilowały się pod „urzędy i stacje benzynowe”, wrogiem jest „lewacka” Unia Europejska, „mężczyźni wybierają religię, a kobiety samobójstwa”. Orhan Pamuk o Turcji, a jakby o współczesnej Polsce.