Inne aktualności
- Łódź. Pinokio przeprowadza się do Wigencji 09.02.2023 09:13
-
Łomża. Zmarł Przemysław Karwowski, wieloletni scenograf Teatru Lalki i Aktora 09.02.2023 09:08
-
Z apostoła diabeł 09.02.2023 08:58
- Łódź. Spotkanie z pisarką Weroniką Murek. Wieczór z książką w Domu Literatury 09.02.2023 08:46
-
Katowice. Gala wręczenia Nagrody im. Kazimierza Kutza – już 16 lutego w Teatrze Śląskim 09.02.2023 08:32
-
Koszalin. Konkurs na dyrektora Bałtyckiego Teatru Dramatycznego. Wiele osób spełni wymagania 09.02.2023 08:24
- Wenecja/Kraków. Odszedł Janusz Jarecki – italianista i tłumacz, aktor, kurator, menadżer kultury, wieloletni dyrektor Cricoteki 08.02.2023 17:56
- Warszawa. Jutro pożegnanie śp. Anny Dezór 08.02.2023 17:11
- Warszawa. Zbliża się premiera spektaklu „Arka i Ego" w Teatrze Dramatycznym 08.02.2023 15:46
-
Warszawa. Nabór do III Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej przedłużony 08.02.2023 14:16
- Poznań. Nowy cykl debat w Teatrze Ósmego Dnia. Kultura, ekonomia, społeczeństwo 08.02.2023 13:33
- Warszawa. Ogłoszono nominowanych do Polskich Nagród Filmowych Orły 2023 08.02.2023 13:15
- Koszalin. Premiera monodramu „Mój boski rozwód" w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym 08.02.2023 13:02
- Warszawa. „Ludzie inteligentni” wracają na scenę 08.02.2023 12:13
Autorskie podsumowanie 2021 roku w teatrze.
1. Dziady, reż. Maja Kleczewska, Teatr im. Słowackiego w Krakowie.
Antynacjonalistyczne, antyklerykalne i kobiece, bo to kobiety są głównymi ofiarami dziś rządzących i one mają prawo do „zemsty na wroga”. Ale też osnute wokół frazy „Ciemności kryją ziemię i lud we śnie leży”.
2. Klub, reż. Weronika Szczawińska, Akademia Teatralna w Warszawie i TR Warszawa.
Inspirowany sprawą molestowania w szwedzkim Komitecie Noblowskim spektakl zasysa polskie afery #MeToo i kończy się krzykiem przypominającym wycie syreny alarmowej. Godzina W wybiła.
3. Halka, reż. Anna Smolar, Stary Teatr w Krakowie. Najsłynniejsza polska opera staje się opowieścią o wyzwalaniu z narzuconych ról i konwencji, a dzięki świetnemu aktorstwu, choreografii i muzyce – także porywającym teatrem.
4. Śnieg, reż. Bartosz Szydłowski, koprodukcja czterech teatrów.
Radiowa propaganda produkuje religijnych ekstremistów, gazety sprofilowały się pod „urzędy i stacje benzynowe”, wrogiem jest „lewacka” Unia Europejska, „mężczyźni wybierają religię, a kobiety samobójstwa”. Orhan Pamuk o Turcji, a jakby o współczesnej Polsce.