Inne aktualności
-
Bielsko-Biała. Rozpoczęło się święto europejskich teatrów lalek 21.05.2022 18:19
-
Warszawa. „Człowiek jest wszechświatem”. Iwan Wyrypajew otrzymał polskie obywatelstwo 21.05.2022 17:11
- Warszawa. Poranek familijny, projekt kobiecy i spektakl taneczny w DK Śródmieście 21.05.2022 15:54
- Kraków. W roli głównej: ciało. „Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń” w Cricotece 21.05.2022 15:28
-
Radom. Teatr Powszechny wystawia klasyczną komedię Moliera we współczesnym wydaniu 21.05.2022 15:19
- Tychy. Barwny Stachura. IX Tyski Festiwal Słowa „Logos Fest” od środy 21.05.2022 15:12
- Kraków. Wieczór pamięci Jerzego Treli w poniedziałek w Starym Teatrze 21.05.2022 15:03
- Gdańsk. PC Drama. „Alkestis 2.0” - sztuka trójmiejskiej autorki w poniedziałek w klubie Żak 21.05.2022 12:01
- Gdynia. Spektakl jak zagadka detektywistyczna. Nowy projekt edukacyjny w Teatrze Miejskim 21.05.2022 11:52
- Holstebro. Były szef Filharmonii Zielonogórskiej komponuje dla Danii 21.05.2022 11:48
- Kraków. Teatr Słowackiego. Marszałek Kozłowski: „Możliwość współpracy się wyczerpała” 21.05.2022 09:47
-
Warszawa. Jakub Józef Orliński śpiewa polskie pieśni. Najlepsze na „Farewells” zostawił na koniec 21.05.2022 09:28
- Podkarpackie. Światowej sławy tenor José Cura zainauguruje 61. Muzyczny Festiwal w Łańcucie 21.05.2022 09:16
-
Rękopis znaleziony w zgliszczach. O „Los Endemoniados/Biesach” w opolskim Teatrze Kochanowskiego rozmawiają Skrzydelski z Morozem 21.05.2022 09:14
Autorskie podsumowanie 2021 roku w teatrze.
1. Dziady, reż. Maja Kleczewska, Teatr im. Słowackiego w Krakowie.
Antynacjonalistyczne, antyklerykalne i kobiece, bo to kobiety są głównymi ofiarami dziś rządzących i one mają prawo do „zemsty na wroga”. Ale też osnute wokół frazy „Ciemności kryją ziemię i lud we śnie leży”.
2. Klub, reż. Weronika Szczawińska, Akademia Teatralna w Warszawie i TR Warszawa.
Inspirowany sprawą molestowania w szwedzkim Komitecie Noblowskim spektakl zasysa polskie afery #MeToo i kończy się krzykiem przypominającym wycie syreny alarmowej. Godzina W wybiła.
3. Halka, reż. Anna Smolar, Stary Teatr w Krakowie. Najsłynniejsza polska opera staje się opowieścią o wyzwalaniu z narzuconych ról i konwencji, a dzięki świetnemu aktorstwu, choreografii i muzyce – także porywającym teatrem.
4. Śnieg, reż. Bartosz Szydłowski, koprodukcja czterech teatrów.
Radiowa propaganda produkuje religijnych ekstremistów, gazety sprofilowały się pod „urzędy i stacje benzynowe”, wrogiem jest „lewacka” Unia Europejska, „mężczyźni wybierają religię, a kobiety samobójstwa”. Orhan Pamuk o Turcji, a jakby o współczesnej Polsce.