EN

11.05.2020 Wersja do druku

Wypełnić pustkę

Można rzec, że "brak" to słowo klucz do pierwszych dwóch etiud (z serii trzynastu), przygotowanych przez studentów drugiego i trzeciego roku reżyserii krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych z zespołem Starego Teatru, pod hasłem "Młodzi w Starym online". W dobie samoizolacji młodzi artyści sięgają do wielkich dzieł literatury, by w półgodzinnych wypowiedziach zastanowić się nad więziami międzyludzkimi, jaką rolę w obecnej sytuacji pełni nadzieja, tęsknota, czy uda się zorganizować świat na now - pisze Katarzyna Bekielewska z Nowej Siły Krytycznej.

Przewodnicy Fragmenty "Domu dziennego, domu nocnego" Olgi Tokarczuk wykorzystane przez Annę Mazurek mocno zapadają w pamięć, mogą być kluczem do interpretacji całej powieści. Na ekranie sześć kadrów. Pierwszy z lewej u góry "zamieszkują" meble i kwiat, na końcu zjawia się kot. Główna bohaterka (w środkowym okienku) inicjuje akcję: przykleja na ścianie zdjęcia, zagospodarowuje przestrzeń wokół. Postać zbieraczki cudzych snów grana przez Aleksandrę Nowosadko pełni także rolę narratora, rozmyśla usuwając się nieco na bok, by po chwili powrócić do akcji. Snuje na przykład rozważania na temat sąsiadki w kadrze po prawej stronie, Marty (Ewa Kolasińska). Reżyserka eksponuje zdanie Marty: "To, że coś przeżyłam, wcale nie znaczy, że poznałam tego znaczenie". Zwraca w ten sposób uwagę, że samo doświadczenie nie przynosi rozwiązania, a powiedzenie, że wszystko ma jakiś sens, w czasie pandemii zostało poddane w wątpliwość. Czy to, że zn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Katarzyna Bekielewska

Data:

11.05.2020

Wątki tematyczne