Za nami:
● 6 PREMIER:
- Nagasaki, reż. Paweł Kamza
- Miejski Ptasiarz, reż. Weronika Szczawińska
- Śledztwo, reż. Maciej Masztalski - koprodukcja z Teatrem Ad Spectatores
- Tirza, reż. Paweł Miśkiewicz
- Kongres futurologiczny, reż. Agnieszka Jakimiak - koprodukcja z Teatrem Współczesnym w Szczecinie
- Rzeźnia numer pięć, reż. Marcin Liber
● Finał czwartej edycji Konkursu Dramaturgicznego STREFY KONTAKTU
● Projekt C-CHANGE: GRAMY W ZIELONE
● III edycja projektu JAK POPRZEZ TEATR POZNAWAĆ ŚWIAT
Przed nami natomiast: TRZY W JEDNYM czyli sierpień WTW. Podczas wakacji zaprosiliśmy trzy nieinstytucjonalne teatry, które mają możliwość pokazać swoje spektakle na scenach Wrocławskiego Teatru Współczesnego:
- 14, 15 sierpnia - Teatr im. Stefana Batorego: NOWE SZATY KRÓLOWEJ, reż. Katarzyna Hora,
- 20, 21, 22 sierpnia - Teatr Ad Spectatores (w koprodukcji z WTW): ŚLEDZTWO, reż. Maciej Masztalski,
- 24, 25, 26 sierpnia - Teatr Nowy Świat (w koprodukcji z WTW) : POWRÓT KRÓLA, reż. Tomasz Hynek oraz 29, 30, 31 sierpnia PREMIERA: TRANSAKCJA MIŁOSNA-MIŁOSTKI ARCHANIOŁA MICHAŁA, reż. Krzysztof Kopka.
Teatr im. Stefana Batorego Nowe szaty królowej, scenariusz i reżyseria: Katarzyna Hora
„Nowe Szaty Królowej” to opowieść o młodym pokoleniu zagubionym w czasach pełnych skrajności. W czasach, w których przynależność jest koniecznością, w których nie ma miejsca na nijakość, w których budząc się godzinę później niż zwykle, otwiera się oczy w zupełnie nowej rzeczywistości. Kiedy narrację współczesnego świata prowadzą masowe media, zaciera się granica między prawdą a fikcją, coraz mniej wyraźna staje się też granica moralności. W świecie medialnego szumu definicje pewnych wartości zaczynają być stawiane na nowo. Jak bardzo mogą zostać zmienione? To zależy od oglądalności.
Spektakl powstał w ramach nagrody 10. edycji Obserwatorium Artystyczne Entrée w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.
Teatr Ad Spectatores i WTW Śledztwo, na podstawie Stanisława Lema w reżyserii Macieja Masztalskiego
Angielska prowincja. W wiejskich kostnicach dochodzi do serii zagadkowych zdarzeń. W jednej z nich grabarz odkrywa zwłoki przewrócone na brzuch. Zeznaje pod przysięgą, że poprzedniego wieczora nieboszczyk spoczywał na plecach. Trzy dni później, w oddalonej o sto kilometrów kostnicy, dochodzi do podobnego incydentu. Mija tydzień. Przedsiębiorca pogrzebowy znajduje ciało młodego robotnika leżące obok trumny. Osiem dni później w kostnicy na przedmieściach Londynu ciało zmarłego mężczyzny zostaje na stole sekcyjnym na noc. Jest gotowe do pochówku. Rano znika. Do akcji wkracza jednostka Scotland Yardu. Rozpoczyna się niezwykłe śledztwo mające na celu wyjaśnienie zagadki, tak zwanego, ruszania zwłok.
Spektakl miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Festiwalu Kryminału.
Teatr Nowy Świat
Michał Walczak Powrót króla, reż. Tomasz Hynek
Michael Jackson nie umarł! Cudownie ocalały odnajduje się "gdzieś w Polsce"! Zwłoki znalezione w posiadłości "Neverland", w rzeczywistości, należały bowiem do jego sobowtóra, w pełni odpowiedzialnego za wszelkie czyny pedofilskie, o które niesłusznie oskarża się Króla Popu. On sam postanawia wrócić do Polski - kraju, w którym był bezgranicznie uwielbiany - aby spełnić daną w latach 90-tych Polakom obietnicę. Obietnicę stworzenia Narodowego Parku Rozrywki Narodowej, który miałby zabawą zbawić podzielony dramatycznie na dwa plemiona polski naród. Tak przynajmniej on sam twierdzi...
Zabawna i wieloznaczna opowieść, autorstwa Michała Walczaka, przedstawiona zostanie w niespotykanej dotąd w teatrze konwencji komiksu teatralnego.
Tekst został nagrodzony w III Konkursie Dramaturgicznym STREFY KONTAKTU realizacją na scenie Wrocławskiego Teatru Współczesnego.
PREMIERA: Transakcja Miłosna – Miłostki Archanioła Michała, scenariusz i reżyseria: Krzysztof Kopka
Komedia w konwencji dramatów sarmackich, inspirowana operą barokową i jedną z nowel Dekameronu. Bohaterem jest książę Bogusław Radziwiłł, który szaleje z nudów jak rozkapryszone dziecko: powstaje plan zerwania sejmu, aby zatuszować jego złe postępki. W tym celu do zamku przybywają goście. Ich wizyta przynosi też miłość, ale strzała Amora trafia wcale nie tam, gdzie początkowo sądzimy... Autor rozprawia się ze współczesnością, z historią i polskimi mitami, przy czym nie oszczędza także bohaterów powieści Sienkiewicza.
Więcej informacji: www.wteatrw.pl