Instytut Grotowskiego zaprasza na warsztaty techniki aktorskiej wg metody Dinga Yitenga z Pekinu.
Tradycyjny teatr chiński, obok sztuk indyjskich w języku sanskryckim oraz tragedii i komedii greckich, jest jedną z trzech starożytnych kultur teatralnych. Za najbardziej reprezentatywną dziedzinę sztuki chińskiej można uznać operę pekińską, która łączy w sobie skodyfikowane elementy taneczne, pantomimiczne, muzyczne, wokalne i akrobatyczne. Sceniczne działania aktorów, takie jak zamykanie drzwi czy dosiadanie konia, są skodyfikowane. Formy i cechy opery pekińskiej pozostają niemal niezmienne od tysięcy lat. Na podstawie badań współczesnej teorii teatru zachodniego oraz praktyk Odin Teatret kierowanego przez Eugenia Barbę, czerpiąc z istoty opery pekińskiej, zwłaszcza dawnego stylu tradycyjnych chińskich technik teatralnych, reżyser młodego pokolenia, Ding Yiteng, sformułował własną teorię teatralną i koncepcję estetyczną. Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawowe ćwiczenia i ruchy opery pekińskiej, takie jak: skłon w przód, rę