Instytut im. Jerzego Grotowskiego zaprasza do lektury internetowego wydania „Didaskaliów. Gazety Teatralnej”.
Numer 159 „Didaskaliów” rozpoczyna tekst Magdy Piekarskiej Koniec z fuksówką poświęcony praktyce „fuksowania” w szkołach teatralnych; w dziale „Brzydkie uczucia” teksty badające dwa głośne wydarzenia z perspektywy towarzyszących im afektów (Katarzyna Waligóra analizuje wydarzenia, które rozegrały się w czasie premiery spektaklu Persona. Ciało Simone w reżyserii Krystiana Lupy; Monika Kwaśniewska skupia się na #metoo w Teatrze Bagatela).
Blok „Demokracje” proponuje szersze przyjrzenie się społeczeństwu, w nim także rozmowa Tomasza Kireńczuka z Bojaną Kunst, z której dowiemy się, jak doświadczenie pandemii koronawirusa może wpływać na nasze rozumienie rzeczywistości; w bloku poświęconym publiczności analiza filmu Trędowata w reżyserii Jerzego Hoffmana w kontekście społecznych konfliktów, a także tekst Agaty Łukszy o społecznych efektach gościnnych występów Sary Bernhardt na warszawskiej scenie pod koniec XIX wieku.
W dziale „Mediacje” Ada Ruszkiewicz analizuje dokumentalny potencjał Live Factory 2; Michał Lachman pisze o transmisjach na żywo londyńskiego National Theatre, a Katarzyna Lemańska przygląda się wirtualnemu wideospektaklowi – Balladynie w reżyserii Oskara Sadowskiego; poza tym recenzje spektakli Kuby Kowalskiego, Cezarego Tomaszewskiego, Pawła Althamera i Agnieszki Olsten, Árpáda Schillinga, Sebastiana Majewskiego, Jędrzeja Piaskowskiego, Wiktora Rubina oraz Magdy Szpecht; oraz recenzje spektakli zagranicznych i omówienia książek. Zachęcamy do lektury!
Wszystkie teksty w wolnym dostępie na stronie: didaskalia.pl