XV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu. Pisze Monika Roszak w Toposie.
Zdaniem Michała Marczyńskiego, dyrektora Malty, ten festiwal to partytura napisana na miasto. Wszystkie wydarzenia teatralne wkomponowują się w jego przestrzeń, poprzez teatr następuje oswajanie miasta. Wiele zespołów prezentujących się w ramach Malty swój pomysł na spektakl widzi w odejściu od klasycznie rozumianego pomieszczenia teatralnego. Krzysztof Mieszkowski takie działanie nazywa teatrem poszukującym, teatrem niebezpiecznego ryzyka artystycznego. Przestrzeń nieteatralna (o ile w ogóle istnieje) jest na tyle silna, że nic można odciąć się od jej samodzielnego życia, kontekstu. Specyfika Malty leży w dogłębnym odczuwaniu miejsca. Wiele spektakli czerpie soki z tożsamości określonych punktów na mapie Poznania. Za najważniejsze wydarzenie tegorocznej Malty należy uznać europejską premierę "Qatsi Trilogy (Nagoyyatsi, Powaqqatsi i Koyaanisqatsi)" rozgrywająca się na dachu centrum handlowego Starego Browaru. Reżyser Godfrey Reggio i kompozytor