"Alcina" Georga Friedricha Händela w reż. Jacka Tyski na IV Festiwalu Oper Barokowych "Dramma per musica" w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla wszystkich.
Opery Georga Friedricha Händla pojawiają się na afiszach teatralnych w Polsce niezbyt często. Od czterech lat, mimo przeróżnych przeciwności losu, Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica, organizowany w Warszawie, stara się nam przybliżać jego dzieła, które do wystawienia wcale łatwe nie są. Trzeba bowiem znaleźć takie ekwiwalenty sceniczne, które będą w stanie uruchomić naszą współczesną wrażliwość i wyobraźnię, wobec nie tylko zamierzchłej epoki, ale przede wszystkim wydarzeń zawartych w libretcie, będących dość nam odległych, do tego niesamowicie w narracji skomplikowanych, nieoczekiwanych i pogmatwanych, w przypadku "Alciny" wręcz fantastyczno-czarodziejskich. Dlatego nie jest łatwo znaleźć dzisiaj dla utworów niemieckiego kompozytora takich realizatorów i śpiewaków, którzy potrafiliby z talentem teatralnym i muzycznym zmierzyć się z jego estetyką, stylistyką i dramaturgiczno-emocjonalnym potencjałem. Realizację tegorocznej "