EN

6.05.2009 Wersja do druku

Wieczne przeczuwanie głębi

"Namiętności" w reż. Izabelli Cywińskiej w Teatrze Ateneum w Warszawie. Pisze Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.

Isaac Bashevis Singer, , scenografia Jan Kozikowski, songi Andrzej Poniedzielski, muzyka Jerzy Satanowski, , premiera 29 marca 2009 W Ateneum pełen urody, nostalgii, zadumy spektakl "Namiętności" wedle Isaaca Singera w adaptacji Izabelli Cywińskiej, z songami Andrzeja Poniedzielskiego do muzyki Jerzego Satanowskiego. Pierwszy tak idealnie trafiony w oczekiwania publiczności Ateneum, nawiązujący do jednej z ważnych nitek tradycji tego teatru; oto opowieść o ludzkich przypadłościach, okraszona pieśnią, mądra literatura zestrojona z majsterskim wykonaniem. Do nowojorskiego pokoiku pisarza, poniekąd odstępcy, bo używającego języka jidysz ku zadowoleniu odbiorców i własnej chwale, garną się zdesperowane kobiety szukające ratunku przed martwotą serca. U kogo mają szukać rady, jeśli nie u eksperta od namiętności, wprowadzając go w rozmaite stany ducha, od zakłopotania po pożądanie. Cywińska inteligentnie połączyła trzy opowiadania Singera, związane

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wieczne przeczuwanie głębi

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 18/10.05

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

06.05.2009

Realizacje repertuarowe