Na start nowego, tanecznego cyklu w Komunie Warszawa dwa odmienne spektakle. Z jednej strony dzika, nieposkromiona, pełna szamańskiej energii LARVA Marty Ziółek, z drugiej analityczne, spokojne, wyważone i skupione na neutralności twarzy CZĘŚCI CIAŁA Ramony Nagabczyńskiej. Oba równie intrygujące i warte zobaczenia.
LARVA
reż. Marta Ziółek
24–25.02, g. 19:00
LARVA to koncert ciała, punkowa celebracja samospalenia, śmierci, która staje się uwerturą wokalizacji scenicznej persony — kobiecego klowna. To taniec skoncentrowany na mocy wokalizacji i jej politycznych implikacjach, badający zdolność ciała do wyrażania lęków i zaburzania zastanych porządków. To hołd oddanym kobiecym drapieżcom, akt zrodzony z ziemi, ognia i popiołu.
CZĘŚCI CIAŁA
reż. Ramona Nagabczyńska
26–27.02, g. 19:00
Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom.
Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?