Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Lokal działa w warszawskim Teatrze Powszechnym. Przed pandemią pracowali w nim uchodźcy i migranci, można było zamówić kawę i zjeść zupę. Właśnie ma nowego najemcę z ambicjami. Pisze Arkadiusz Gruszczyński w „Gazecie Wyborczej - Stołecznej”.
Lokal wcześniej prowadziła strefa WolnoSłowa. Jak mówi nam Mateusz Węgrzyn z teatru, najemca musiał zamknąć kawiarnię w trakcie pandemii, i tak naprawdę nigdy przez to nie stanęła na nogi. - Mieliśmy długą przerwę w funkcjonowaniu kawiarni, przyszedł nowy najemca, ale też średnio radził sobie podczas zmiennego rytmu zamykania i otwierania teatrów, związanego ze zmianą limitów widowni – opowiada Węgrzyn. Kawiarnia teatralna zarabia głównie na widzach, nie na tzw. przypadkowych gościach. - Kiedy nie gramy albo kiedy gramy dla 30 proc. widowni, to jest słabo. Od maja jest nowy najemca i na razie dobrze sobie radzi, głównie dzięki temu, że normalnie gramy bez limitów i w każdym miesiącu jest około 20 spektakli.