Inne aktualności
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
Lokal działa w warszawskim Teatrze Powszechnym. Przed pandemią pracowali w nim uchodźcy i migranci, można było zamówić kawę i zjeść zupę. Właśnie ma nowego najemcę z ambicjami. Pisze Arkadiusz Gruszczyński w „Gazecie Wyborczej - Stołecznej”.
Lokal wcześniej prowadziła strefa WolnoSłowa. Jak mówi nam Mateusz Węgrzyn z teatru, najemca musiał zamknąć kawiarnię w trakcie pandemii, i tak naprawdę nigdy przez to nie stanęła na nogi. - Mieliśmy długą przerwę w funkcjonowaniu kawiarni, przyszedł nowy najemca, ale też średnio radził sobie podczas zmiennego rytmu zamykania i otwierania teatrów, związanego ze zmianą limitów widowni – opowiada Węgrzyn. Kawiarnia teatralna zarabia głównie na widzach, nie na tzw. przypadkowych gościach. - Kiedy nie gramy albo kiedy gramy dla 30 proc. widowni, to jest słabo. Od maja jest nowy najemca i na razie dobrze sobie radzi, głównie dzięki temu, że normalnie gramy bez limitów i w każdym miesiącu jest około 20 spektakli.