19 grudnia odbędzie się webinar poświęcony nowopowstałej platformie służącej do poszukiwania zleceń dla scenarzystów, dramaturgów i script doktorów, a także do poszukiwania tekstów i historii przez reżyserów, producentów i ludzi związanych szerzej z branżą filmową, teatralną i branżą gier. Platforma powstała dzięki działaniom Fundacji Filmowej What’s Your Story i została sfinansowana przez Unię Europejską NextGenerationEU w ramach programu grantowego KPO dla Kultury.
Portal SCRIPT.ART ma na celu dostarczenie kompleksowego wsparcia w procesie tworzenia scenariuszy filmowych, telewizyjnych, teatralnych, reklamowych i gier video, uwzględniając nowe wyzwania rynkowe po pandemii COVID-19.
Platforma umożliwi scenarzystom rozwijanie umiejętności twórczych i wsparcie w procesie powstawania scenariuszy. Ułatwi nawiązywanie bezpośrednich kontaktów pomiędzy, na ogół, pracującymi samotnie i w rozproszeniu scenarzystami, pomoże im w znalezieniu dodatkowego zatrudnienia w zawodzie oraz niezbędnego wsparcia „kolegów po fachu”. Przedstawicieli innych zawodów (producentom, redaktorom, reżyserom, dyrektorom teatrów) umożliwi dotarcie do szerokiego grona scenarzystów i dramaturgów.
Dostęp do interaktywnych warsztatów on-line, czy materiałów edukacyjnych, dopełni funkcji portalu, który będzie znaczącym ułatwieniem dla funkcjonowania branży audiowizualnej oraz pomoże przygotować ją na ewentualne kolejne zagrożenia.
Za pośrednictwem portalu będzie można zrealizować usługi konsultacji scenariuszowych świadczonych przez doświadczonych scenarzystów (konsultantów scenariuszowych/script doktorów) na rzecz użytkowników dysponujących własnym scenariuszem, który wymaga dostosowania do wersji atrakcyjnej dla producentów filmowych. Będzie też można znaleźć osobę, która podejmie się napisania oryginalnego tekstu. Autorzy będą mieli możliwość prezentacji swojego dorobku.
Portal będzie wsparciem przede wszystkim w kluczowym momencie, jakim jest zarys pomysłu czy pierwszy draft scenariusza, kiedy nie są jeszcze zaangażowane większe środki finansowe. A to właśnie wtedy musi powstać przekonujący scenariusz czy dramat.
W ramach dostępnych usług będzie też można zlecić tłumaczenie tekstu, przygotowanie moodbooka, czy skonsultować się w kwestiach marketingowych i dystrybucyjnych oraz zasięgnąć porady prawnej.
Platforma ruszy już wkrótce! O wszystkich szczegółach opowiemy podczas spotkania on-line 19 grudnia o godzinie 11.00. Więcej informacji na stronie www.fundacjawys.pl. Zapraszamy!
Zapraszamy do zapisów na webinar przez formularz on-line: WEBINAR
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń do 18 grudnia włącznie.
Ilość miejsc ograniczona.