EN

10.07.2010 Wersja do druku

Warszawa. Prezes ZASP ws. poprawek do Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej

Do pracujących nad poprawkami do Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i do środowisk artystycznych.

Niezależnie od prawniczych pytań, jakie dostały ministerstwa zajmujące się Ustawą, przed kolejnym spotkaniem roboczym z ZASP, przedstawiam swoje propozycje i spostrzeżenia do dyskusji: 1. Artysta powinien mieć w umowie zagwarantowaną ilość przedstawień miesięcznie. Zgodnie z tendencją do utworów artystycznie hermetycznych wiele spektakli po miesiącach prób nie istnieje w repertuarze. Reżyser bierze honorarium bez względu na to, czy spektakl jest grany czy nie. Za nieudany eksperyment artystyczny reżysera finansową odpowiedzialność ponoszą tylko artyści często tracąc jakąkolwiek możliwość zarobku. W takim wypadku teatr powinien wypłacić artyście honorarium za zagwarantowane w umowie minimum spektakli. 2. Artysta powinien być opłacany za próby. Jest to jedyny sposób na to, żeby dyscyplinować twórców pracujących z artystą bez poczucia ograniczeń czasowych. Aktor angażowany do teatru instytucjonalnego, tak naprawdę nie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Autor:

Joanna Szczepkowska

Data:

10.07.2010

Wątki tematyczne