31.08.2020, 17:43 Wersja do druku

Warszawa. Premiera "Stayin’ Alive" w Komunie Warszawa

Komuna Warszawa zaprasza na koncerty oraz premierę online "Stayin’ Alive".

mat. teatru

Letnia Scena Muzyczna dobiegła końca. Kończy się lato. Nie kończy się jazz. Zaczyna się Szkoła. 

Koniec/początek 4 września od 19.00

W programie:

Paweł Szamburski - od 20 lat aktywny na scenie muzyki niezależnej skupionej głównie wokół środowiska Lado ABC. W Szkole materiał z płyty Ceratitis Capitata. 

1988 aka Przemysław Jankowiak – urodzony w Szczecinie, związany z Gdynią, a obecnie mieszkający w Warszawie producent muzyczny, kompozytor, muzyk. Wraz z Robertem Piernikowskim współtworzy duet Syny. Obecnie pracuje z Włodim nad wspólnym albumem pt. „W/88”, który wydany zostanie nakładem Def Jam Recordings Poland. 

Koncertowe, plenerowe nagranie audycji Ukojenie Małgorzaty Wrzosek i Zuzanny Kofty, której słuchać można w Radiu Kapitał. 

Wystawa prac Pawła Ryżko, artysty, którego twórczość opiera się głównie na plakacie, typografii, muralu i szablonie, stylistycznie nawiązując do tradycji konstruktywizmu. Mural „Robotnice Sztuki” jego autorstwa można oglądać w Lublinie, na ścianie budynku Domu Kultury LSM. 

Dawanko gra after. DJ Odeeps i DJ Wonton Destruction. Miks jazz, funk, soul, house, d&b, Salt-N-Pepa. Na dobry koniec. 

PREMIERA: 7 września

Stayin’ Alive. Czyli: pozostać żywym. To chyba dobry tytuł na czasy (post)pandemiczne.

Dziewięcioro choregrafek i choreografów tańczy do muzyki disco. Wygląda to trochę jak w „Gorączce sobotniej nocy”, a trochę jak w eksperymentach z kręgu improwizacji ruchowej. Na pozór – dwa odległe światy, w rzeczywistości – od zawsze bardzo sobie bliskie. Bo przecież w latach 70. słynni improwizatorzy ze środowiska Grand Union występowali w Nowym Jorku zaledwie kilka przecznic od mekki disco – Studia 54.

W rolach głównych Macio Moretti jako autor muzyki oraz dziewięcioro znanych już dobrze i ważnych na warszawskiej scenie tancerek i tancerzy: Wojciech Grudziński, Karolina Kraczkowska, Agnieszka Kryst, Ramona Nagabczyńska, Ola Osowicz, Magda Ptasznik, Paweł Sakowicz, Marysia Stokłosa, Marta Ziółek.

Sami/same zapowiadają ten projekt tak: „Zostaliśmy zaproszeni do zatańczenia solo. Każde z nas miało tańczyć do tej samej muzyki inspirowanej utworem »Stayin' Alive« Bee Gees. Odwołanie do tej piosenki to odwołanie do filmu Johna Badhama »Gorączka sobotniej nocy« z 1977 roku i do legendarnej postaci kreowanej tam przez Johna Travoltę.

Zaproponowano nam, aby w warunkach pandemii tańczyć w izolacji, bez kontaktu ze sobą. Aby rejestracje tych tańców w rytmie disco prezentowane były jedna po drugiej, jako różne wykonania czy interpretacje tej samej muzyki.

Po miesiącach izolacji pragnęliśmy zrobić coś razem. Zmęczeni samotnością, wymuszoną kreatywnością w sieci, nie wiedzieliśmy (i nie wiemy), jak będzie wyglądać nasza zawodowa i codzienna przyszłość. Nie chcieliśmy konkurować, chcieliśmy współpracować.

Patrzyliśmy na tańczącego Travoltę i pytaliśmy siebie: co on właściwie robi? Zaczęliśmy nazywać to, co dzieje się w klipie z fragmentami »Gorączki sobotniej nocy« i stworzyliśmy score: partyturę subiektywnych spojrzeń na mężczyznę tańczącego disco. Score stał się bazą, która nas łączy, ale w ramach jego zasad każdy z nas improwizuje po swojemu. Rozwiane włosy, taniec w synchronie, pielęgnacja. Bądź zszokowana tym, co zrobiłaś. Pocałuj się namiętnie”.

Premiera: 7 września, profile Komuny Warszawa na FB, jeden klip co godzinę od 10.00.

Produkcja: Komuna Warszawa

Kurator: Tomasz Plata

Zdjęcia: Michał Januszaniec

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.

Działalność Komuny Warszawa współfinansowana jest ze środków m.st. Warszawy.

komuna.warszawa.pl

facebook.com

UWAGA!

Ze względu na wprowadzone przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce, uczestnictwo w koncercie jest równoznaczne z akceptacją poniższych warunków:

- Każdy uczestnik zobowiązuje się do samodzielnego wyposażenia się w konieczne środki ochrony osobistej - maseczkę zasłaniającą nos i usta - której noszenie w miejscu koncertu jest obowiązkowe.

- W uzasadnionych przypadkach dane osobowe uczestnika koncertu (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) zostaną udostępnienie Głównemu Inspektoratowi Sanitarnemu oraz służbom porządkowym.

- Uczestnikiem koncertu może być jedynie osoba, która wedle swojej najlepszej wiedzy nie jest osobą zakażoną lub nie przebywa na kwarantannie / pod nadzorem epidemiologicznym.

Źródło:

Materiał nadesłany

Tematy w toku