W niedzielę 29 listopada odbędzie się cykl trzech koncertów Barbary Kingi Majewskiej i Marcina Maseckiego prezentujący wybitne dzieła europejskiej literatury muzycznej w kontekstach niespodziewanych, czasem ryzykownych, zawsze uzasadnionych.
OPUSY: Majewska /Masecki to lekcja, jak traktować muzykę nie tylko jako źródło sensualnej przyjemności, lecz także intelektualne zadanie. Metodą jest tu badanie relacji muzyki z geografią, architekturą, historią taktyk wojennych. Biorąc za punkt wyjścia partytury, Majewska i Masecki odnajdują w klasycznych dziełach coś bardzo współczesnego: zapis świata wytrąconego ze stabilnej formy, w procesie płynnej przemiany. Chorał protestancki swobodnie przechodzi w piosenkę, która wytraca się w recytatywie, a madrygał wielogłosowy staje się monodią o operowej narracji.
Karnet na 3 koncerty: 60 ZŁ KUP KARNET
Bilet na pojedynczy koncert 30 ZŁ
OPUS 1 – godz. 18.00 KUP BILET
Program:
Robert Schumann, 5 Gedichte der Maria Stuart op. 135(1852)
Ignacy Kossobudzki, Temu tylko pług a socha do sł. Marii Konopnickiej (1915)
Mike Oldfield, To France (1984)
Jan Sebastian Bach, Es ist vollbracht z Pasji według Świętego Jana (1724)
Przerwa 30 min
OPUS 2 – godz. 19.30 KUP BILET
Program:
Michel-Richard, Delalande Leçons de ténèbres do tekstów Lamentacji Jeremiasza (1711) − wybór i opracowanie
Jadwiga Sarnecka, Tenebrae i Lux in tenebris do słów kompozytorki (1905) − opracowanie
Stanisław Moniuszko, Benedictus na sopran solo ad lib., bass solo ad lib., chór i organy, ze zbioru Msze i Śpiewy kościelne (1870) − opracowanie
Bill Carey, Carl Fischer, You’ve changed (1960)
Przerwa 30 min
OPUS 3 – godz. 21.00 KUP BILET
Program:
Claudio Monteverdi, Combattimento di Tancredi e Clorinda (1648) roku, do tekstu Jerozolimy wyzwolonej Torquata Tassa − opracowanie na głos i instrumenty klawiszowe
Karol Szymanowski, Trzy pieśni żołnierskie na głos i fortepian (1920) − wybór
Stanisław Moniuszko, Wyjazd na wojnę do sł. Jana Czeczota (1858)
Ernest Wilson, Jerry Butler, Kenneth Gamble, Leon Huff, Rihanna Fenty, Badriia Bourelly, James Fauntleroy, Higher (2016)
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca