Wszystkie dyplomy tego sezonu na Miodowej. Marzec rozpocznie się premierą spektaklu „Pingwin”. Trwają właśnie próby pod czujnym okiem reżyserki, studentki kierunku reżyseria – Victorii Yegorovej.
Pingwin to spektakl, który balansuje na granicy rzeczywistości i surrealizmu, otwierając drzwi do świata, w którym mury więzienia stają się metaforą wewnętrznej walki.
Jest to podróż przez czas, emocje i przestrzeń, w której Więzień – przewodnik, pozbawiony fizycznej wolności, odkrywa nowe wymiary dzięki niezwykłemu spotkaniu z Pingwinem. Ten tajemniczy, absurdalny towarzysz staje się jego lustrem, przewodnikiem i prowokacją do redefinicji rzeczywistości.
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/pingwin/
Premiera: 1 marca
Gramy: 2 marca
W tym samym czasie, na scenie im. J. Kreczmara, będzie można zobaczyć propozycję innej studentki reżyserii – Ewy Platt. Spektakl „Clean Girl” otrzymał nagrodę główną na Festiwalu Jednego Aktora MONOFEST 2024 w Teatrze Szwalnia w Łodzi:
Radek i Platt podczas półrocznego okresu pracy na materiale biograficznym (pamiętniki z okresu dorastania Zuzanny Radek) i komentujących go improwizacji (zarówno dramatycznych jak i muzycznych) spisują pełnometrażowy scenariusz uniwersalizujący historię młodej kobiety w jej podróży przez normatywność ciała, seksualności oraz zdrowia psychicznego.
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/clean-girl/
Gramy: 28 lutego, 1 marca
Na scenę TCN wraca „Godzina Widm” w reż. Marcina Starosty – również studenta kierunku reżyseria. Spektakl był realizowany we współpracy z Dzielnicą Śródmieście m.st. Warszawy w związku z obchodami 80-ej rocznicy powstania warszawskiego:
Zainspirowani wspomnieniami p. Mirona Białoszewskiego, p. Marii Diatłowickiej, p. Jacka Fedorowicza, p. Michała Gradowskiego, p. Łucji Kamińskiej-Bernaciak, p. Lilianny Kalinowskiej, p. Agnieszki Muszyńskiej, p. Andrzeja Nielepkiewicza, p. Andrzeja Olasa, p. Wandy Szemplińskiej i p. Hanny Szymanowskiej-Dąbrowskiej, mierzymy się z pytaniem o to, co zostało z nami po powstaniu warszawskim.
Czyje tragedie kryje ten czas? Czym jest pamięć o nim? Czy znamy prawdę o tym, czym powstanie było? A może niczego nie możemy być wobec tak wielkich wydarzeń historycznych pewni?
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/godzina-widm/
Gramy: 6, 7, 8 marca
WSTĘP WOLNY. Zapisy – w kasie Teatru.
Reżyserka Agata Duda-Gracz wraz ze studentami i studentkami kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo dramatyczne – zachwyciła widzów historią „Ojca”, w którym stawia pytamia:
… gdzie jest moralna granica artysty? Kto daje mu prawo do bycia katem? Czy tworząc w imię ludzkości może dokonać diabelskich czynów? Czy sztuka uprawnia go do stawiania się ponad prawem?
Cytat z recenzji Jacka Mroczka, Teatr Varia:
Co tu pisać, co tu mówić. Teatr Collegium Nobilium stawia poprzeczkę bardzo wysoko. Cieszę się, patrząc na ich stronę z repertuarem bo przy „Ojcu” wszędzie jest jedno lakoniczne słowo: WYPRZEDANE. No to bijcie się Państwo o styczniowe czy późniejsze bilety na ten spektakl, bo Warszawa ma w „Ojcu” mocną premierę jesieni 2024.
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/ojciec/
Gramy: 6, 7, 8 marca
O spektaklu muzycznym „Alicji nie będzie”, w reżyserii Bartosza Porczyka i Eweliny Adamskiej-Porczyk widzowie i recenzenci również mówią w samych superlatywach:
Marek Zajdler, Nasz Teatr: W tym wymagającym świecie muzycznego teatru wspaniale odnaleźli się młodzi wykonawcy panując nad ciałem, głosem i głową. Mogą być z siebie dumni.
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/alicji-nie-bedzie/
Gramy: 11 – 15 lutego, 12 – 15 marca
Również w marcu warszawscy widzowie będą mieli niepowtarzalną okazję, aby obejrzeć spektakl wyreżyserowany przez Weronikę Szczawińską ze studentkami i studentami białostockiej Filii AT. "Dziewczyno, takie konfundujące” zagramy dwa razy:
Twórczynie i twórcy spektaklu „Dziewczyno, takie konfundujące” badają, na czym polega doświadczanie współczesnego Internetu i jak można obrócić je w teatr – w jaki sposób social media działają na zmysły, wpływają na wyobraźnię, kształtują ekonomię uwagi, radykalizują i zmieniają swoich użytkowników. Czy każdy jest swoim własnym brandem? Te wszystkie dramy to tak na serio, czy może na niby, żeby sprzedać film, produkt, usługę? I czy to ma jeszcze jakiekolwiek znaczenie?
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/dziewczyno-takie-konfundujace/
Gramy: 18, 19 marca
O „Mewie” Czechowa, zrealizowanej przez reżyserkę Katarzynę Minkowską również napisano dużo. Wszyscy recenzenci są zgodni co do tego, że to bardzo zdolna, młoda artystka, która bezbłędnie potrafiła zgrać studentki i studentów IV-ego roku we wcale niełatwym, pełnym emocji, tekście:
Wiesław Kowalski, Teatr dla Wszystkich: Dramat Czechowa przefiltrowany przez wrażliwość młodych aktorów skupia w spójnej inscenizacji najważniejsze problemy – potrzebę tworzenia siebie i innych, budowanie fałszywego, tkanego z pragnień świata i odnajdywanie prawdy w sztuce oraz ponadczasowych uczuciach. To bardzo dużo. A będzie jeszcze więcej, jeśli entuzjazm absolwentów – artystów zachowa w przyszłości taką świeżość i otwartość na świat.
Więcej o spektaklu: https://tcn.at.edu.pl/spektakl/mewa/
Gramy: 27, 28, 29 marca
A w marcu Teatr Collegium Nobilium ma dodatkową niespodziankę dla widzów, którzy chcieliby wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy – do wylicytowania podwójne zaproszenie na wszystkie marcowe, wyżej wymienione, spektakle. Link do aukcji: http://surl.li/arpxgf
Licytujcie, udostępniajcie i do zobaczenia na widowni TCN!
***
Godziny otwarcia Kasy Teatru:
pon. – kasa zamknięta
wt. – pt.: 15.00 – 19.00 lub do rozpoczęcia spektaklu
sob.: 15.00 – 17.00 lub do rozpoczęcia spektaklu
e-mail: [email protected]
tel.: 662 155 960
Strona Teatru: https://tcn.at.edu.pl