EN

11.07.2024, 15:56 Wersja do druku

Warszawa, Maraton sportowy w Komunie: „Glory Game” Dominika Więcka, warsztaty z Martą Ziółek, filmy o sporcie

Co łączy sceny i stadiony? Publiczność! Czym byłby sport i teatr bez widzów? Komuna Warszawa zaprasza na niecodzienny maraton. Przez 11 dni będą odkrywać performatywny charakter sportu.

fot. mat. teatru

KOLARSTWO / TENIS

SPORTOWY DKF Z TOMASZEM KOLANKIEWICZEM

czwartki: 11.7, 18.7, godz. 21.00

11 lipca, godz. 21: 

„Autobus z napisem Koniec”, reż. Mariusz Walter

„Piękni przegrani: inny świat”, reż. Arūnas Matelis

Jedyny w swoim rodzaju double bill kolarski. Czarno-biały, krótkometrażowy polski dokument z 1971 o Wyścigu Pokoju i pełnometrażowy sportowy dokument obserwacyjny o Giro d’Italia, z 2017 roku. 

Przed seansem kurator cyklu Tomasz Kolankiewicz – dyrektor Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego, a prywatnie zapalony rowerzysta – opowie o filmach kolarskich, o dramaturgii wyścigów wieloetapowych i klasyków, o pasji do oglądania przez kilka tygodni osób jadących na rowerze, o diecie kolarzy, różnicy między sprinterami a góralami, o pięknie męskich ogolonych nóg i o MAMILach, czyli middle aged men in lycra. 

8 lipca, godz. 21:

„Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem”, reż. Janus Metz

Tydzień później zmieniamy dyscyplinę sportu i przenosimy się do 1980 roku. Wimbledon – starcie dwóch gigantów. Björn Borg i John McEnroe reprezentują dwa pokolenia i dwa różne style gry.

Co o tenisie w filmach opowie Tomasz Kolankiewicz? Przyjdźcie posłuchać!

WSTĘP WOLNY

Wydarzenie dofinansowane przez Urząd Dzielnicy Śródmieście w ramach projektu Kino Letnie w Szkole.

WRESTLING

ALE GRZEJE!

Najgorętsza tego lata gala PpW

sobota, 13.07, godz. 20.00

Wrestling nie jest sportem, tylko widowiskiem, a udział w dawanym przez nią przedstawieniu Bólu nie jest większym prostactwem niż dzielenie cierpień z Arnolfem lub Andromachą.

Roland Barthes "Mitologie"

Każda gala ma swoją fabułę i swoich bohaterów. Zawodnicy zachowują się jak gladiatorzy z jakiegoś "Mad Maxa", publiczność wchodzi w rolę żądnego krwi tłumu.

Wrestling to jedyna w swoim rodzaju forma widowiska – wszystkie chwyty są dozwolone, emocje sięgają zenitu.

Tego się nie da opisać, to trzeba zobaczyć.

BILETY

PING PONG

GLORY GAME PING PONG WORLD CUP

piątek, 19.07, godz. 18.00

Turniej ping ponga, który poprowadzą choreograf Dominik Więcek z kolektywem Sticky Fingers Club. Artyści w roli sportowców występują nieprzypadkowo.

W spektaklu „Glory Game”, który zagrają dzień później, trening sportowy staje się choreografią. Tematem jest współczesne podejście do ciała w sporcie. Z jednej strony w kontekście tego, jak wyśrubowanym wymaganiom musi dziś sprostać ciało sportowca, z drugiej – jak jest reprezentowane w mediach. Wszelkie skojarzenia z analogicznym podejściem do ciała wśród aktorów i tancerzy są jak najbardziej uzasadnione.

GIMNASTYKA / TANIEC

DZIKIE CIAŁA: Marta Ziółek i daisy cutter

sobota, 20.07, godz. 12.00

Autorskie warsztaty choreografki i performerki Marty Ziółek, która inspiruje się anatomią doświadczalną i technikami somatycznymi pogłębiającymi czucie i świadomość ciała. Ćwiczymy na świeżym powietrzu do muzyki granej na żywo przez DJ-kę daisy cutter.

WSTĘP WOLNY

SPORT OD KUCHNI

Olimpijska Szkoła Gotowania z Anną Weinzieher

sobota, 20.07, godz. 14.00

Szkołę Gotowania tym razem poprowadzi Anna Weinzieher – reprezentantka Polski w żeglarstwie w klasie Laser Radial, uczestniczka Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012. Także trenerka i fizjoterapeutka.

Podczas wspólnego gotowania opowie, dlaczego uważa, że jedzenie, ruch i sen to podstawa dobrego funkcjonowania, a profilaktyka jest milion razy lepsza od leczenia.

Współprowadzącą warsztaty będzie Junona Lamcha-Grynberg.

Wszystkie dania, które szykujemy w ramach Szkoły Gotowania są bezmięsne.

WSTĘP WOLNY

IGRZYSKA OLIMPIJSKIE

GLORY GAME, chor. Dominik Więcek

20-21.07, godz. 19.00

BILETY

Sześć nagich ciał stojących na parkiecie wysypanym złocistym piachem zaczyna powoli przeobrażać się w antycznych atletów. W zwolnionym tempie, z prawej do lewej biegną przed siebie, eksponując swoją cielesność. Najpierw widok nagich ciał zadziwia, jednak z czasem sytuacja nabiera badawczego charakteru. Slow motion działa niczym lupa czy mikroskop – osoby performujące pozwalają widowni dokładnie oglądać siebie i swój ruch. Ostre światło odbija się w gładkiej skórze i efekt szoku przepływa w studium wysportowanego, napiętego ciała. Tak rozpoczyna się Glory Game w Komunie Warszawa.

Alicja Stachulska, Oceń mnie, „Didaskalia. Gazeta Teatralna” 2024 nr 179

Koncepcja i choreografia: Dominik Więcek


Kreacja i performance: kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska oraz
Natalia Dinges i Piotr Stanek

Opieka dramaturgiczna: Konrad Kurowski 

Scenografia: Mateusz Mioduszewski 

Kostiumy: Weronika Wood 


Muzyka: Przemek Degórski


Reżyseria oświetlenia: Piotr Pieczyński

Uwaga! W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe. Pojawia się również nagość, dlatego rekomendujemy dla widzów od 16 roku życia.

Dostępna jest pętla indukcyjna.

Działalność Teatru Komuna Warszawa wspierana jest przez m.st. Warszawa.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne