W tym miesiącu nikt nie będzie się nudził. W Teatrze Collegium Nobilium widzowie będą mieli okazję zobaczyć wszystkie dyplomy sezonu 2022/23, a także wiele nowych projektów.
Luty zaczniemy od międzynarodowej prapremiery w reżyserii Piotra Cholodzinskiego pt. Aaron. Spektakl będzie pokazywany w czterech językach: polskim, angielskim, norweskim i hebrajskim:
Aaron jedzie z Norwegii do Polski, by odwiedzić synagogę w Krakowie, gdzie jego pradziadek był kantorem. Celem podróży jest dokument poświadczający jego żydowskie pochodzenie, potrzebny mu do ślubu z dziewczyną z Izraela. Te kilka dni w Krakowie jednak zmuszą go do konfrontacji nie tylko ze jego polsko-norwesko-żydowską tożsamością.
Więcej o spektaklu: AARON
Prapremiera: 3 lutego
Gramy: 4, 5 lutego
WSTĘP WOLNY po wpisaniu na listę mailowo: [email protected] lub telefonicznie: 662 155 960.
Następnie zapraszamy widzów na Dziwną wiosnę, spektakl familijny w reżyserii Magdaleny Małeckiej-Wippich, który mieliśmy okazję pokazać w grudniu, przede wszystkim dzieciom i młodzieży z warszawskich szkół. Tym razem również szczególnie zapraszamy najmłodszych widzów:
Dziwna wiosna zastaje bohaterów bajek Olega Mychajłowa w najzwyklejszym domu, na najzwyklejszym podwórku i w najzwyklejszym Zoo. I chociaż ta dziwna wiosna sieje grozę i wywraca całe dotychczasowe życie zwierząt do góry nogami, bohaterowie nie poddają się. Zawiązują przyjaźnie, podejmują wyzwania, niosą sobie wzajem pomoc, a nawet sprzeczają się w dobrej wierze.
Więcej o spektaklu: DZIWNA WIOSNA
Gramy: 7, 8 lutego
Z Alaską w reżyserii Radka Stępnia widzowie mieli okazję zetknąć się po raz pierwszy w grudniu. Świetne recenzje, które można przeczytać na stronie spektaklu, zachęcą, mamy nadzieję, kolejnych widzów do odwiedzenia szpitalnej sali, w której toczy się historia bohaterów tego dyplomu:
Młody mężczyzna czeka na eutanazję, a jego przyjaciel nie potrafi pogodzić się z perspektywą nachodzącej straty. Zdradzona dziewczyna zamierza przerwać niechcianą ciążę. Początkujący egzorcysta wątpi w swoje powołanie. Pracownik tajemniczej firmy szuka wyjątkowo cennego towaru. Skruszona katoliczka chce odpokutować za swoje grzechy. Drogi ich wszystkich przecinają się pewnej zimowej nocy w szpitalu na odludziu, gdy na zewnątrz szaleje śnieżyca.
Więcej o spektaklu: ALASKA
Gramy: 9, 10, 11 lutego
W tym samym czasie, na Scenie Głównej, pokażemy świat z perspektywy mężczyzn, w świetnie przyjętym spektaklu Katarzyny Warnke „MEN’S TALK”:
MEN’S TALK to odpowiedź na znane już zjawisko MENSPLAININGU (opisane przez Rebeccę Solnit w eseju MAN EXPLAIN THINGS TO ME), kiedy to mężczyźni wyjaśniają świat – przede wszystkim kobietom i mniejszościom seksualnym.
Spektakl GRUPY KALIFORNIA to próba uchwycenia kondycji pokolenia, dla którego świat, jego dotychczasowe normy i ograniczenia stają się niewystarczające, zwyczajnie nieprawdziwe, pokolenia, dla którego płeć nie jest ograniczeniem, a w subwersywnym, genderowo-queerowym kontekście może redefiniować się jako wartość i inspiracja. Świadomość wyświechtania znaczeń nie zwalnia nas z poszukiwania odpowiedzi na pytanie czym jest męskość, jak buduje się tożsamość i czy potrzebne jest do tego oparcie w autorytetach. Mężczyźni objaśniają SOBIE świat. I ze sobą.
Więcej o spektaklu: MEN’S TALK
Gramy: 10, 11 lutego
Również w lutym, Olga Sawicka zaprezentuje widzom swój pierwszy monodram pt. Za chwilę wychodzę w reżyserii Kaliny Jagody Dębskiej:
Ona znajduje się na szczycie kariery. W punkcie, o którym zawsze marzyła, ma ukochanego męża, została nagrodzona ważnym wyróżnieniem. Wychodzi na scenę. Wokół mnóstwo ludzi. Oklaski. Gratulacje. Ona to wszystko słyszy i ma ochotę stamtąd uciec. Zaszyć się gdzieś, gdzie jej nikt nie widzi. Ale nawet, jeśli ucieknie przed ludźmi, nie jest w stanie uciec przed swoimi wewnętrznymi rozterkami.
Więcej o spektaklu: ZA CHWILĘ WYCHODZĘ…
Gramy: 14, 15 lutego
Po dłuższej przerwie na deski TCNu powróci Olimp w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, na który wiemy, że widzowie czekają od dwóch miesięcy. Zapraszamy po raz kolejny na muzyczną opowieść Odysa:
OLIMP bazuje na antycznym tekście ODYSEI, ale w dosłownym, adaptacyjnym znaczeniu nią nie jest, ponieważ poszczególne wątki, miejsca akcji, a nawet relacje łączące bohaterów zostały zmodyfikowane. Wszystko w celu sprostania wymogom specyfiki przedstawienia dyplomowego i próby twórczego spojrzenia na epos Homera z dzisiejszej perspektywy.
Więcej o spektaklu: OLIMP
Gramy: 16, 17, 18 lutego
Prawdziwy Norweski Black Metal, spektakl w reżyserii Marcina Libera, miał swoją premierę w styczniu i niewątpliwie przyciągnął do Teatru Collegium Nobilium nowych widzów. Zapraszamy po raz kolejny na mocne, black metalowe brzmienia, a także do zapoznania się z niektórymi szczegółami historii pewnego norweskiego zespołu:
…to opowieść o grupie muzyków i ich przygodach na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. To opowieść o samobójstwach, morderstwach, paleniu kościołów, faszyzmie, rasizmie, seksizmie, homofobii i poszukiwaniu własnej artystycznej drogi.
Dużo wskazuje na to, że PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL to farsa. Dziwna, ale farsa.
Więcej o spektaklu: PRAWDZIWY NORWESKI BLACK METAL
Gramy: 23, 24, 25 lutego
Jak zawsze z przyjemnością gościmy na naszych scenach koleżanki i kolegów z Filii w Białymstoku. Widzowie będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć Stand up w reżyserii Aleksandry Gosławskiej, która jest jednocześnie autorką i perfomerką w swoim lalkarskim spektaklu:
Aleksandra Gosławska, wykorzystując schemat stand upu oraz motyw duchów przeszłości, przyszłości i teraźniejszości (znany z OPOWIEŚCI WIGILIJNEJ Charlesa Dickensa), zabiera widzów do swojego świata – prezentując słodko-gorzką opowieść o własnej drodze artystycznej.
Więcej o spektaklu: STAND UP
Gramy: 24, 25 lutego
Godziny otwarcia Kasy Teatru:
W styczniu i lutym 2023 kasa będzie czynna stacjonarnie jedynie godzinę przed rozpoczęciem spektaklu (w dniach, w których odbędą się pokazy)
Z kasą można skontaktować się:
telefonicznie od wt. do pt. w godz. 10.00-19.00, w weekendy w godz. 13.00-17.00, pod numerem telefonu 662 155 960
mailowo: [email protected]
Więcej informacji na stronie www.tcn.at.edu.pl