Pod koniec maja Centrum Teatru i Tańca zaprasza na pokazy Akademii Tańca Zawirowania, Chopin University Dance Company, Teatru Tańca i Ruchu Rozbark oraz „Opowiedz nam o przyszłości” w chor. Elwiry Piorun.
27 maja/ 19.00
„DemeNtiA”/ Akademia Tańca Zawirowania /choreografia Piotr Jeznach
Adres: G.Bruna 9
Link: ewejsciowki.pl
Choreografia "DemeNtiA" Piotra Jeznach porusza temat pamięci człowieka oraz problemów z nią związanych. Demencja to choroba mózgu wpływająca na obniżenie zdolności poznawczych, w tym zapamiętywania. Szacuje się, że liczba osób dotkniętych tą chorobą jest równa populacji Polski. Tak naprawdę cierpiących przez nią ludzi jest znacznie więcej - to rodzina, lekarze, opiekunowie. Na demencję nie ma lekarstwa.
Choreografia składa się z kilku luźno powiązanych scen rozgrywających się w trzech różnych wymiarach. Jeden z wymiarów to relacje z osobami z zaburzeniami pamięci. Pozostałe dwa dzieją się w znacznie mniejszych wymiarach - a ich interpretacja niech będzie indywidualnym przeżyciem każdego widza.
Obsada:
CHOREOGRAFIA: PIOTR JEZNACH
TANIEC: Aleksandra Osińska, Aleksandra Kilczewska, Aleksandra Ziółkowska, Dominika Znajdek, Eka Madziarowicz, Izabela Wróblewska, Jana Nedelko, Justyna Orzechowska-Janicka, Kamila Rastawicka, Magdalena Olędzka, Maria Rząca-Spodar, Matylda Kucharska, Milena Suska, Monika Zienkiewicz, Nadia Dideńko, Weronika Banul
28 maja/ 19.00
„Opowiedz nam o przyszłości”
Adres: G. Bruna 9
Link: ewejsciowki.pl
„Człowiek wyruszył na spotkanie innych światów, innych cywilizacji, nie poznawszy do końca własnych zakamarków, ślepych dróg, studni, zabarykadowanych, ciemnych drzwi.”
Przedstawienie „Opowiedz nam o przyszłości” jest inspirowane twórczością Lema, a w szczególności jego powieścią „Solaris”. Zajmuje się bohaterem, który skierowany na obcą planetę mierzy się samotnie ze swoimi wspomnieniami, lękami i traumami. Postawiony na przeciwko oceanu, który materializuje jego wizje, musi sam określić, na ile chce im się przeciwstawić, a na ile ulec. Wspaniała metafora ludzkiej egzystencji opisana przez Lema staje się obecnie jeszcze bardziej aktualna w czasach, kiedy technologie próbują manipulować umysłami ludzkimi. Dodatkową wartością przedstawienia jest ruch i taniec stanowiący podstawowy środek przekazu. Dzięki temu historia nabiera głębszego znaczenia. Wszystko to dzieje się to w otoczeniu filmowych realizacji, które już dawno stały się częścią naszego życia. Czy to jest przyszłość czy już teraźniejszość i czy na pewno musi dziać się na obcej planecie?
Dofinansowano w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022, w ramach programu dotacyjnego Instytutu Adama Mickiewicza „Kulturalne pomosty”.
Obsada:
Choreografia Elwira Piorun
Taniec i kreacja: Michał Góra, Anna Banasik
29 maja/ 19.00
Chopin University Dance Company na scenie Centrum Teatru i Tańca w Warszawie
Adres: G.Bruna 9
Link: ewejsciowki.pl
Niezwykły wieczór młodych Choreografów na scenie Centrum Teatru i Tańca w Warszawie.
W programie:
1. „Nie mów…”
Choreografia: Justyna Staniów
Muzyka: Age Coin „Esprit”, Oake „Jardin d’évasion”
Wykonanie: Agnieszka Cichocka, Aleksandra Tucka, Krzysztof Łuczak, Daniel Pustelnik
Czas trwania: 7:00
2. „Maid”
Choreografia i wykonanie: MariaSalwińska
muzyka: Marcin Świderski feat. Anna Zagórska "Niwa"
Czas trwania: 2:10
3. „Ani żadnej rzeczy” fragment
Choreografia: Jacek Foltyn
Wykonanie: Krzysztof Jaros, Anita Boniszewska
Muzyka: Olivier Messiaen –„L'alouetteCalandrelle”
Czas trwania: 3:30
4. “Between Inferno and Paradise”
Choreografia i wykonanie: Maria Salwińska, Krzysztof Łuczak
Muzyka: Je Schneider - Dante's Divine Comedy Soundtrack – „Canto I”, „Canto VII”
Czas trwania: 7:20
5. ,,Wapchyva”
Choreografia: Agnieszka Cichocka
Wykonanie: Karolina Zdzieszyńska
Muzyka: Peter Sculthorpe - String Quartet No 14. „Quamby”: I. Prelude
Czas trwania: 3:18
6. “Group session”
Choreografia: Aleksandra Tucka
Wykonanie: Martyna Tucka
Muzyka: Charlotte Adigery, BolisPupul “HAHA”
Czas trwania: 3:30
7. “Cudze chwalicie…”
Choreografia: Krzysztof Łuczak
Wykonanie: Agnieszka Cichocka, Daniel Pustelnik, Maria Salwińska, Justyna Staniów, Aleksandra Tucka
Muzyka: Scaner „Pavillond’Armide 2”, „Amarant 3”, „Amarant 1”, „Pavillond’Armide 7”
Czas trwania: 10:10
8. „Ostatni”
Choreografia: Aleksandra Tucka
Wykonanie: Krzysztof Łuczak
Muzyka : Fryderyk Chopin Druga sonata fortepianowa b-moll, część III
Czas trwania: 3:16
9. “Bez nas Wy”
Choreografia: Aleksandra Dawidowska
Wykonanie: Daniel Pustelnik
Muzyka: Forest Swords “Panic”
Czas trwania: 4:30
10. “Nie będziesz brał imienia Pana Boga swego na daremno.”
Choreografia: Daniel Pustelnik
Wykonanie: Agnieszka Cichocka, Aleksandra Dawidowska, Krzysztof Łuczak, Aleksandra Tucka
Muzyka: nagrania własne, Amos Ben-Tal - muzyka do spektaklu „Eye Candy”,
Czas trwania: 6:40
30 maja/ 19.30
Teatr Tańca i Ruchu Rozbark „Gemini tryptyk” Polska Sieć Tańca
Adres: Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski
Link: ewejsciowki.pl
Spektakl „GEMINI tryptyk” jest kontynuacją i poszerzeniem trzech wcześniejszych realizacji, tj. „Gemini” i „Gemini&after” z 2006 roku w wykonaniu Patrycji Dońskiej i Anny Piotrowskiej oraz „Gemini” z 2017 roku w wykonaniu Artura Bieńkowskiego, Kamila Bończyka i Alexeya Torgunakova. Głównym motywem pierwowzoru była kreacja i poszukiwanie zależności sióstr syjamskich związanych-zrośniętych ze sobą quasi-nierozerwalną relacją. To stało się punktem wyjścia do dalszej eksploracji spektaklu kolejno na trzech i pięciu wykonawców. Najnowsza odsłona Gemini to tryptyk, trzy części zespojone utworami Henryka Góreckiego. Ofiarowanie opowieść obcowanie. Motyw bliźniaczej zależności zostaje poszerzony o kontekst społecznego ekosystemu i zależności jego elementów. Istotą jest fizyczny dialog, w którym poszukiwana jest harmonia i siła (nie)obecności jednostki oraz cielesnych interakcji wspólnoty. Delikatna troska ciałciało przenika przez ciałozespojenieimpresja ciał.
Czas trwania: 60 minut
OBSADA:
Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Anna Piotrowska, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Paweł Murlik, Dastin Greczyło
CHOREOGRAFIA: Anna Piotrowska
Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.