"Królestwo Wszechwanny. Proza, skecze, piosenki, poezja" w reż. Pawła Paszty w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w serwisie Teatr dla Was.
"Królestwo Wszechwanny. Proza, skecze, piosenki, poezja" Hanocha Levina, będące zbiorem różnych jego tekstów, stało się po raz kolejny inspiracją dla powstania pełnego i wielowymiarowego spektaklu, wykorzystującego specyficzny humor i absurdalność sytuacji ukazanych przez autora "Udręki życia". O ile Ana Nowicka w Teatrze Barakah w Krakowie poszła w kierunku skonstruowania serii scenicznych obrazów, mogących budzić jedynie określone asocjacje czy skojarzenia, Paweł Paszta w Teatrze Żydowskim w swojej adaptacji pokusił się o stworzenie swoistej nici fabularnej, która pozostając zestawem skeczy stara się uwspólnić poruszane tematy, a aktorom daje możliwość zachowania ciągłości w kreowaniu scenicznych postaci. Konsekwencją takiej strategii dramaturgicznej jest przedstawienie, które pławiąc się nie tylko w tym co dowcipne, szydercze i tragikomiczne, wciąż widza zaskakuje, budząc obok śmiechu i wzruszenia również przerażenie tym, z jaką szc