IV Forum Tańca Współczesnego w Lublinie podsumowuje Grzegorz Kondrasiuk w Gazecie Wyborczej - Lublin.
Trzeba przyznać, że wypuszczony z elitarnej, snobistycznej i bezpiecznej sali w pełną niespodzianek przestrzeń miasta, potrafi sprostać temu niełatwemu zadaniu. W dodatku uparcie trwa przy swojej nieco utopijnej misji, przypominając o emocjach, kolorach i wartościach. W tym roku sezon teatralnych prezentacji otwartych zainaugurowało Wiosenne Forum Tańca Współczesnego. W niedzielę i poniedziałek w Muszli Koncertowej w Parku Saskim wystąpiły teatry tańca z Kanady i Francji. Ich propozycje nie należały do najłatwiejszych, duża doza czystego, abstrakcyjnego tańca zmuszała publiczność do skupionego odbioru. Jeśli popatrzymy na prezentacje z perspektywy "szarego", nienawykłego do ekstrawagancji widza, to zdecydowanie większym wyzwaniem był niedzielny występ młodych kanadyjskich tancerek z Surge Dance Company, zespołu polsko-kanadyjskiego duetu choreografów - Wojciecha Mochnieja i Melissy Monteros. Tematem czterech, płynnie bez pauz zagranych ediud ("Surg