O "Sklepach cynamonowych" w reż. Franka Soehnle z Białostockiego Teatru Lalek prezentowanych podczas Warszawskich Spotkań Teatralnych pisze Alicja Morawska-Rubczak z Nowej Siły Krytycznej.
Pośród spektakli uznawanych za jedne z najwybitniejszych w polskim teatrze lalkowym, bardzo ważne miejsce zajmują te oparte na prozie Brunona Schulza. "Samotność" Teatru Lalek Banialuka w reżyserii Francoisa Lazaro czy "Ostatnia ucieczka" w reżyserii Aleksandra Maksymiaka Wrocławskiego Teatru Lalek zdobyły uznanie również na świecie. Oniryczność, niedosłowność, wizyjność tekstów drohobyckiego pisarza, akcentowanie wymiaru symbolicznego przedmiotów i przestrzeni oraz specyficzne skupienie się na rzeczach, sprowadzonych niekiedy do rangi idola czy fetysza, stwarza świetne możliwości do wykorzystania technik lalkowych. Bardzo wyraźnie widać to również w "Sklepach cynamonowych" w reżyserii Franka Soehnle, które otwierają monografię Białostockiego Teatru Lalek na 29. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Rozpoczęcie tym przedstawieniem pierwszej w historii warszawskiego festiwalu prezentacji sceny lalkowej (notabene spotkania teatrów lalkowych z dramaty