Inne aktualności
- Sopot. Młodzież o sobie. „Lunatyczka” powraca do Teatru Atelier 28.03.2024 08:57
- Warszawa. 22. Seminarium Historycznoteatralne online 28.03.2024 08:15
- Kraków. Leszek Długosz spoczął w Alei Zasłużonych na cmentarzu Rakowickim 27.03.2024 19:46
- Sopot. Podpisano porozumienie ws. powrotu do kurortu festiwalu Dwa Teatry 27.03.2024 16:05
- Warszawa. Prezes ZASP na Międzynarodowy Dzień Teatru: kolejne święto w cieniu wojny 27.03.2024 14:40
- Warszawa. Fundacja prowadząca telefon zaufania dla młodzieży partnerem „Heathers” w Syrenie 27.03.2024 14:39
- Gdańsk. Teatr do zjedzenia, czyli 20 potraw na urodziny sceny 27.03.2024 14:29
- Katowice. Wystawa i spektakl w Muzeum Śląskim 27.03.2024 14:15
- Warszawa. Barbara Garstka w monodramie o Elżbiecie Czyżewskiej 27.03.2024 14:13
- Kraj. Aktorzy i aktorki z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru zachęcają do odwiedzania teatrów w całej Polsce 27.03.2024 13:39
- Warszawa. Penderecki i Szymanowski na Wielkanocnym Festiwalu 27.03.2024 12:27
- Mazowieckie. Widzowie najchętniej odwiedzali teatry dramatyczne, ale to teatry muzyczne i lalkowe zwiększyły frekwencję o 100 proc. 27.03.2024 12:24
- Poznań. Zbliża się premiera „Apetytu na czereśnie” w Muzycznym 27.03.2024 12:00
- Warszawa. Teatr Scena Współczesna w nowej lokalizacji od 6 kwietnia 27.03.2024 11:38
Monika Strzępka zastąpi Tadeusza Słobodzianka w Dramatycznym, zaś Maciej Kowalewski Tomasza Dutkiewicza w Komedii na Żoliborzu.
Monika Strzępka, bodaj najważniejsza reżyserka swojego pokolenia, z pewnością najbardziej radykalna, co udowodniła z Pawłem Demirskim spektaklami „Niech żyje wojna!", „Byt sobie Andrzej, Andrzej i Andrzej", „W imię Jakuba. S", „Bitwa warszawska 1920", pokieruje Teatrem Dramatycznym w Warszawie.
Ta zmiana jest ważna z wieku powodów. Strzępka, operująca nowoczesnym językiem, zastąpi Tadeusza Słobodzianka, dramatopisarza, który dbał na scenie o prymat słowa nad eksperymentami, co podobało się mieszczańskiej publiczności. Teraz jej oazą zostaną w Warszawie Współczesny, Ateneum, Polski. Poszerzy się konkurencja dla scen progresywnych - przede wszystkim Studia i Powszechnego, ale też Nowego i TR Warszawa, który ma mieć swoją siedzibę na placu Defilad, niedaleko od Dramatycznego.
Panie przodem
Obecnie Dramatyczny ma największą scenę dysponującą ponad 500 miejscami, a także najwyższe finansowanie w Warszawie, przekraczające 15 mln zł. Do tego dochodzi kolejny oręż polityki kulturalnej, czyli ceniony przez teatromanów przegląd najważniejszych nowości spoza stolicy, czyli Warszawskie Spotkania Teatralne, których selekcjonerem był do tej pory Wojciech Majcharek, kierownik literacki Dramatycznego.