EN

17.11.2017 Wersja do druku

Szkotak robi, co może

"Sąd Ostateczny" Krzysztofa Knittla w reż. Pawła Szkotaka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

W operze Krzysztofa Knittla, napisanej jako trzecia odsłona tryptyku Opera Gedanensis (wcześniej światło sceniczne ujrzała "Madame Curie" Elżbiety Sikory i "Olimpia z Gdańska" Zygmunta Krauzego), twórcy postanowili przybliżyć widzowi genezę powstania słynnego obrazu Hansa Memlinga, a także samą sylwetkę malarza oraz dzieje "Sądu Ostatecznego" już po jego powstaniu. Libretto próbuje scalić te trzy perspektywy, co nie jest zadaniem łatwym. Dlatego przedstawienie rozpada się na dwie części, które są oddzielnymi segmentami, jakby nie do końca narracyjnie zsynchronizowanymi i treściowo jednorodnymi. Co prawda inscenizacja Pawła Szkotaka próbuje tę niejednorodność ratować inscenizacyjnymi fajerwerkami, które same w sobie są efektowne, jednak nie kreują porywającego widowiska, które mogło się stać sugestywną i przejmującą opowieścią o akcie twórczym i jego konsekwencjach. W pierwszej części spektaklu Mirosław Bujko na pierwszy plan wysuną�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Szkotak robi, co może

Źródło:

Materiał własny

www.teatrdlawas.pl

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

17.11.2017

Realizacje repertuarowe