31.12.2018 Wersja do druku

Subiektywny Alfabet Teatralny 2018

Prawie 60 spektakli na siedmiu nie tylko lokalnych festiwalach w 2018 roku pozwala przyjrzeć im się już z lekkim dystansem, bardzo subiektywnym okiem, tym najlepszym i... tym niekoniecznie - mijający rok podsumowuje Aram Stern w Teatrze dla Wszystkich.

A jak aktorka Maria Smolnikowa, czyli tytułowa "Panna bez posagu" ze Szkoły Sztuki Dramatycznej/Laboratorium Dmitrija Krymowa w Moskwie, słusznie uznana najlepszą aktorką 24. edycji MFT KONTAKT w Toruniu. Swą bohaterkę zagrała na perfekcyjnym przydechu: z jednej strony zagubieniem i nadzieją na wyrwanie się z nieruchomego świata z Paratowem, z drugiej szalonym tańcem, śpiewem, tak jakby w jej pustce wszystko było nic nieznaczącą drobnostką. Grażyna Rutkowska-Kusa - demoniczna Baba Jaga w "Jasiu i Małgosi" wyreżyserowanym przez Zbigniewa Lisowskiego w Teatrze "Baj Pomorski" w Toruniu. Gra i śpiewa z tak potężnym musicalowym zacięciem, że aż trzeszczy Bajowa szafa! Do tegorocznej trójcy teatralnych generatorek mocy zaliczam także Oksanę Czerkaszynę w roli "Prawdziwej Ukrainki" w spektaklu "Lwów nie oddamy" (najlepsze przedstawienie 5. Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie) w reżyserii Katarzyny Szyngiery za teatralną szczerość, która udzieliła się p

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Subiektywny Alfabet Teatralny 2018

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Wszystkich online

Autor:

Aram Stern

Data:

31.12.2018

Tematy w toku