"Zmierzch bogów" w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu to jej siedemnasty spektakl. Najczęściej mierzyła się z literacką klasyką. Teraz reżyseruje dramat oparty na scenariuszu filmu Luchino Viscontiego. Jakie elementy swojego stylu powtórzy? Oto przegląd przedstawień, które stworzyły charakter teatru Kleczewskiej.
"Jordan" Anny Reynolds i Moiry Buffini | Teatr im. Słowackiego w Krakowie 2000 Debiut. Pierwsze studium szaleństwa i zbrodni w twórczości Kleczewskiej, wejście w otchłań umysłu i piekło ciała młodej dzieciobójczyni. Schowana za ciemnymi okularami Dominika Bednarczyk spacerowała po pochyłej podłodze jak gwiazda filmowa, opalała się, pozowała do fotografii, pytając nie o to, czemu zabiła, ale dlaczego może tak lekko żyć ze świadomością swojego czynu. "Lot nad kukułczym gniazdem" Dale'a Wassermana | Teatr im. Szaniawskiego w Wałbrzychu 2002 Kleczewska ucieka z Krakowa z poczuciem klęski. Jest rozczarowana złym przyjęciem i obyczajową cenzurą w jej "Nożach w kurach". W Wałbrzychu organizuje swoim aktorom wizyty w zakładzie zamkniętym w Stroniu Śląskim, gdzie przebywają chorzy najciężej upośledzeni psychicznie. Spektakl jest okrutną wiwisekcją międzyludzkiej opresji. Ze stłamszonego świata, jaki zbudowała, nie ma ucieczki, chyba że poza