EN

13.10.2016 Wersja do druku

Reminiscencje Teatralne: dwa razy ciało

XLI Krakowskie Reminiscencje Teatralne. Pisze Joanna Targoń w Gazecie Wyborczej - Kraków.

Program tegorocznej, 41. edycji Krakowskich Reminiscencji Teatralnych jest zdominowany przez Hanocha Levina (siedem przedstawień wg jego tekstów) i muzykę (jedenaście koncertów). Znalazło się w nim też miejsce na spektakle teatru tańca czy może raczej performance'y w wykonaniu tancerzy. Na początek festiwalu wystąpiła Isabelle Schad, ceniona niemiecka tancerka, która wykonała solowy spektakl "Der Bau" (Jama), inspirowany opowiadaniem Kafki pod rym samym tytułem. Kafka - jak to Kafka - wpłynął na charakter spektaklu; było ponuro, klaustrofobicznie i opresyjnie. Naga tancerka obrazowała nagie ludzkie istnienie, ba - kondycję ludzką. Istnienie to dręczyło najpierw własne ciało (a może też było przez nie dręczone), uruchamiając a to plecy, a to brzuch, by wykonywały swój własny taniec. Potem, z równie ponurą zawziętością, nagie istnienie poruszało wielkimi płatami tkanin - a na końcu, owinięte szczelnie w owe tkaniny, przewalało się po s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Reminiscencje Teatralne: dwa razy ciało

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 240

Autor:

Joanna Targoń

Data:

13.10.2016

Realizacje repertuarowe
Festiwale