390 tys. zł kosztowało tegoroczne Misterium Męki Pańskiej na poznańskiej Cytadeli. Żeby wyjść na zero, organizatorzy muszą znaleźć prawie 120 tys. zł. Mają czas do końca czerwca.
Misterium Męki Pańskiej na Cytadeli to jedno z największych pasyjnych widowisk w Europie. Bierze w nim udział aż 300 statystów, a ogląda nawet 100 tys. widzów. Od 1998 r. przygotowuje je Duszpasterstwo Akademickie Księży Salezjanów na Winogradach. W tym roku o tym widowisku było głośno nie tylko z powodów artystycznych. Organizatorzy głośno przyznali, że mają problemy finansowe. Nie kryli rozczarowania niskim wsparciem ze strony samorządów. Grozili nawet przeniesieniem widowiska do Warszawy. Ostatecznie misterium wystawiono w ostatnią sobotę marca. Niestety, bilans finansowy wypadł bardzo źle. Całe przedsięwzięcie kosztowało prawie 390 tys. zł. Dziura w budżecie to prawie jedna trzecia tej kwoty. Najwięcej wydano na promocję i reklamę - 135 tys. zł. Produkcja i organizacja pochłonęła 94 tys. zł, a oświetlenie i nagłośnienie 85 tys. zł. Na ochronę i zabezpieczenie sanitarne placu wydano 40 tys. zł, a wynajęcie dużego ekranu i realizacja