EN

26.02.2025, 09:31 Wersja do druku

Poznań. Festiwal Przedwiośnie Baletowe głównym wydarzeniem w Teatrze Wielkim w marcu

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu zaprasza na wydarzenia zaplanowane w marcu. Przed nami Aida, Carmen, Wesele Figara, koncert familijny BUM!TRACH!BACH! oraz warsztaty baletowe dla dzieci i dorosłych.

fot. Katarzyna Zalewska/mat. teatru

Centralnym wydarzeniem marcowego repertuaru będzie festiwal Przedwiośnie Baletowe (20-29 marca). Widzowie będą mieć okazję zobaczyć spektakle prezentujące różne oblicza tańca i nowe formy ekspresji – od debiutów choreograficznych, po prezentacje prac ikon światowej choreografii. Nie zabraknie również warsztatów i spotkań z twórcami. Na scenie pod Pegazem wystąpią tancerki i tancerze Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz zaproszeni goście – Akram Khan Company i Maciej Kuźmiński Company. 

Marzec 2025 w Teatrze Wielkim w Poznaniu

AIDA | Verdi
sobota, 1.03.2025, godz. 19:00

opera w czterech aktach
libretto: Antonio Ghislanzoni
„Aida” powstała na zamówienie kedywa Egiptu i miała prapremierę w Kairze, w wigilię Bożego Narodzenia. Osią dramatu są rozterki zwycięskiego egipskiego generała Radamesa, kochanego przez dwie kobiety, Amneris – córkę faraona i brankę Aidę – córkę króla Etiopów. Radames dokona niewłaściwego wyboru, co popchnie go wpierw do zdrady, w końcu zaś sprowadzi nań śmierć. Z punktu widzenia XIX-wiecznego Europejczyka dylemat zaiste trudny do rozstrzygnięcia, dla Egipcjanina z kolei niepojęty. Przecież bohater mógł mieć obydwie kobiety: jedna poślubić, drugą zaś przyjąć w darze jako nałożnicę, a kiedyś być może drugą żonę. Warto i dziś przywołać ten paradoks. Minęło półtora wieku, a relatywizm i fundamentalizm wciąż leżą u sedna niejednej tragedii.

Realizatorzy
reżyseria: Marek Weiss
kierownictwo muzyczne: Marco Guidarini
scenografia: Jean-Antoine Hierro
choreografia: Izadora Weiss
kierownictwo Chóru: Mariusz Otto
reżyseria świateł: Marek Rydian
Obsada
Aida: Yuliia Alieksieyeva
Amneris: Gosha Kowalińska
Radames: Dominik Sutowicz
Amonasro: Stanisław Kuflyuk
Ramfis: Rafał Korpik
Faraon: Damian Konieczek
Kapłanka: Barbara Gutaj-Monowid
Posłaniec: Piotr Kalina
Chór, Orkiestra i Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
Uczennice Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu

BUM!TRACH!BACH!
niedziela, 2.03.2025, Sala Drabowicza, godz. 10:00 i godz. 12:00
BUM! Jak brzmią czary? TRACH! Czy można zagrać na szczęce osła? BACH! Wielki hałas z perkusistami Teatru Wielkiego? Nieee? Jeszcze raz: BUM! Instrumenty TRACH! Perkusyjne! BACH! Są najlepsze!
BUM! TRACH! BACH! to koncert prezentujący utwory skomponowane specjalnie dla różnorodnej, niezwykle licznej i zaskakującej rodziny instrumentów perkusyjnych. Trzeba nie lada sprawności i znakomitego opanowania rytmu, aby na nich grać. A gdy to się uda – satysfakcja gwarantowana! Zarówno dla wykonujących, jak i słuchaczy. Bo w czasie tego koncertu słuchacze staną się muzykami, a ich ciała instrumentem. Zatem – na trzy cztery, rytmicznie: BUM! TRACH! BACH! Zapraszamy!
Wykonawcy:
Zespół Perkusyjny Teatru Wielkiego w Poznaniu i goście

CARMEN | Bizet
czwartek, 6.03.2025, godz. 19:00
piątek, 7.03.2025, godz. 19:00
sobota, 8.03.2025, godz. 19:00
niedziela, 9.03.2025, godz. 18:00

Podczas prapremiery „Carmen” w 1875 roku paryską publiczność raziło wszystko. Najpierw raziły ją odstępstwa od francuskiego zwyczaju operowego, bowiem dzieło zawierało mówione dialogi zamiast recytatywów, jak pogardzany we Francji niemiecki singspiel oraz – o zgrozo! – nie zawierało scen baletowych, obowiązkowych od czasów Ludwika XIV. Następnie raziła muzyka, przypominająca raczej „niską rozrywkę” niż „wysublimowaną sztukę”. Wreszcie raził „wulgarny realizm” opowieści: niemoralność głównej bohaterki i karygodnie nieprzestrzeganie rozdziału tragedii od komedii. Słowem, najbardziej chyba popularne dziś dzieło operowe świata było w swym własnym czasie radykalnym eksperymentem, którego bronił niemal samotnie Fryderyk Nietzsche, widząc w nim lekarstwo na „dekadentyzm wagneryzmu”. Przyjęła się w końcu i odniosła sukces wersja złagodzona, przebudowana przez Ernesta Girauda, bardziej zbliżona do nawyków publiczności. Do dziś to tę wersję gra się najczęściej. Czyżby oryginał „Carmen” był wciąż zbyt radykalny?

Realizatorzy
kierownictwo muzyczne: Antonello Allemandi
reżyseria, scenografia, reżyseria świateł: Denis Krief
choreografia: Paul Julis
kierownictwo Chóru: Mariusz Otto
kierownictwo Dziecięcego Chóru Przyoperowego: Michał S. Mierzejewski
Carmen: Galina Kuklina, Gosha Kowalińska
Don Jose: Piotr Friebe, Dominik Sutowicz
Escamillo: Jaromir Trafankowski, Mariusz Godlewski
Micaëla: Magdalena Nowacka, Monika Mych-Nowicka
Frasquita: Natalia Puczniewska-Braun, Małgorzata Olejniczak-Worobiej
Mercedes: Magdalena Wachowska
Zuniga: Rafał Korpik
Morales: Vitalii Lashko
Remendado: Marek Szymański
Dancairo: Tomasz Mazur
Chór, Orkiestra i Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
Dziecięcy Chór Przyoperowy

BALET DLA DZIECI
warsztaty
sobota, 8.03.2025, Malarnia, godz. 14:30

Zajęcia baletowe dla dzieci prowadzone w przyjaznej atmosferze przez wieloletnią solistkę poznańskiego baletu – Natalię Trafankowską. Proponowane warsztaty z tańca klasycznego są nie tylko okazją do rozwijania pasji, ale też doskonalą poczucie rytmu, wrażliwość na muzykę czy pozytywnie wpływają na prawidłową postawę ciała. A poza tym – są też świetną zabawą i okazją do tego, by trochę się poruszać i poskakać.
Wiek uczestników: 4-7 lat
Czas trwania: około 45 minut

BALET DLA DOROSŁYCH
warsztaty
sobota, 8.03.2025, Malarnia, godz. 15:45

Zajęcia baletowe, które z powodzeniem zastąpią fitness czy jogę, a dodatkowo mają moc spełniania marzeń z dzieciństwa. Warsztaty prowadzone przez wieloletnią solistkę poznańskiego baletu – Natalię Trafankowską – odbywają się w profesjonalnej sali baletowej. Są okazją do rozciągnięcia mięśni, zdrowego ruchu, ale również do relaksu przy dźwiękach muzyki. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałaś się/zastanawiałeś się jak wyglądają codzienne ćwiczenia tancerki lub tancerza lub jak to jest stanąć przy drążku na czubkach palców – nie zastanawiaj się dłużej, spróbuj!
Wiek uczestników: 18-108 lat
Czas trwania: około 60 minut

WESELE FIGARA | Mozart
czwartek, 13.03.2025, godz. 19:00
piątek, 14.03.2025, godz. 19:00
sobota, 15.03.2025, godz. 19:00
niedziela, 16.03.2025, godz. 18:00

libretto: Lorenzo da Ponte na podstawie sztuki Pierre’a Beaumarchais
premiera: 21 października 1995
Opera nad operami! Dzieło – co rzadko spotykane! – które łączy w jeden pochwalny chór kompozytorów, wykonawców, dramaturgów, znawców muzyki i – co nam najbliższe – publiczność. Konia z rzędem temu, kto opowie fabułę „Wesela Figara” bez zająknięcia. W galopadzie przebieranek, podmian, skoków z okna i cudownie odnalezionych dzieci, niekiedy trudno złapać oddech i … sens. Lecz gdy myśl librecisty nadto zbacza ze szlaku (z drugiej strony, kto szuka rozumu w miłosnych perypetiach?), na pomoc przychodzi Mozart i jego muzyka. „Wesele Figara” skrzy się muzyczną inwencją i wirtuozerią, a każda z postaci dostaje szansę na wokalny popis.
W „Weselu Figara” jak w soczewce odbija się czas, w którym dzieło powstało. Obyczajową zmianę oddaje postać bystrego sługi, które triumfuje nad panem (Figaro – Hrabia). Sprawnie nakreślone piórem librecisty bohaterki wyrastają poza schemat uroczej zakochanej gąski czy porzuconej kobiety w kwiecie wieku: zadziora Zuzanna, śmiała w czynach, choć melancholijna muzycznie Hrabina, Barbarina czerpiąca przykład z Zuzanny i Marcelina twardo broniąca swych racji. Każdy i każda w tej historii jest wyrazistą postacią.
Pozorną przystępność Mozartowskiej frazy rozwiał Arnold Schönberg, kiedy dowiedział się, że Gershwin komponuje kwartet, który ma być czymś prostym „niczym Mozart”. „Wiesz, Mozart był uważany za dalekiego od prostoty w swoich czasach” – skwitował.

Realizatorzy
kierownictwo muzyczne: Walter. E. Gugerbauer
reżyseria: Marek Weiss
scenografia i reżyseria świateł: Paweł Dobrzycki
kierownictwo Chóru: Mariusz Otto
Obsada
Figaro: Filip Rutkowski, Wojciech Gierlach
Zuzanna: Ruslana Koval, Natalia Puczniewska-Braun
Hrabia: Stanisław Kuflyuk
Hrabina: Magdalena Nowacka, Monika Mych-Nowicka
Cherubin: Gabriela Celińska-Mysław, Magdalena Wilczyńska-Goś
Bartolo: Damian Konieczek
Marcelina: Gosha Kowalinska
Basilio:     Bartłomiej Szczeszek
Don Curzio: Piotr Friebe
Barbarina: Lucyna Białas
Antonio: Rafał Korpik
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu

fot. mat. teatru

II FESTIWAL „PRZEDWIOŚNIE BALETOWE” 20-29.03.2025

Teatr Wielki w Poznaniu zaprasza na drugą edycję festiwalu „Przedwiośnie Baletowe”. Projektowi przyświeca idea, aby pokazać nowe perspektywy tańca i kierunki, w których się rozwija. Festiwal to platforma artystycznych kreacji młodych twórców, z niezwykle świeżym spojrzeniem na taniec, młodzieńczą energią i odważnych w poszukiwaniu nowych formy ekspresji. Obok debiutów choreograficznych istotnym elementem festiwalu będzie prezentacja choreografii artystów o ugruntowanej pozycji. „Przedwiośnie Baletowe” nawiązuje również do bogatej historii festiwalowej poznańskiego Teatru Wielkiego, a także do tradycji miasta w dziedzinie tańca – to tutaj narodziły się wielkie osobowości baletu klasycznego, tańca współczesnego i choreografii, które po dziś dzień inspirują i są uznawane za autorytety.  

Festiwal otworzy spektakl „Spectrum 03”, będący debiutami choreograficznymi tancerzy Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. W tym projekcie artyści Baletu nie tylko tańczą i realizują się w roli choreografów, ale też przygotowują strategię komunikacji, materiały promocyjne, scenografię, dobiera muzykę, kostiumy etc. Takie podejście do spektaklu otwiera przed nimi nowe ścieżki kariery i pozwala odkryć nieznane dotąd formy ekspresji, nie tylko na scenie. Wcześniejsze edycje „Spectrum” pokazały, że kreatywność tancerek oraz tancerzy potrafi zaskoczyć i zachwycić publiczność. W programie festiwalu znalazł się również spektakl „4: Pastor / León & Lightfoot / Bondara”, ukazujący różnorodność kreacji światowej sławy artystów, których łączy autentyczność w rozumieniu tańca jako formy wypowiedzi i niezwykła intuicja w nasycaniu choreografii współczesnymi kontekstami. Nie zabraknie również spektakli gościnnych: „Every Minute Motherland” / Maciej Kuźmiński Company i „Jungle Book Reimagined” / Akram Khan Company oraz warsztatów i spotkań z choreografami.  

czwartek, 20.03.2025, godz. 19:00 premiera
piątek, 21.03.2025, godz. 19:00
Spectrum 03

Projekt debiutów choreograficznych „Spectrum” pojawił się na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu w sezonie 2022/2023 i wniósł nową energię, pokazał młodzieńczą pasję oraz zaintrygował publiczność. Robert Bondara – kierownik Baletu, zdecydował się włączyć projekt do programu festiwalu zatytułowanego „Przedwiośnie Baletowe”.
„Spectrum” to rozłożony na wiele choreograficznych języków spektakl w całości przygotowany przez tancerzy Baletu poznańskiego Teatru Wielkiego. Są jego twórcami w każdym aspekcie: odpowiadają ze choreografię, strategię komunikacji, materiały promocyjne, scenografię, dobierają muzykę i – oczywiście – tańczą. Zapraszamy na pełną zaskakujących barw podróż, która nam, widzom, odsłoni inne oblicze zespołu baletowego, a tancerzom i tancerkom pozwoli odkryć nowe formy ekspresji, nie tylko na scenie.

Choreografie:
Diana Cristescu
Anita Crema i Giorgio Tinari
Kallum Connor Morris
Alan Nascimento
Anna Gumna
Massimiliano Romano
Sergio Chinnici
Iannis Teirlijnck

fot. Ewa Krasucka/mat. TW-ON

niedziela, 23.03.2025, godz. 18:00
4: Pastor / León & Lightfoot / Bondara
„Po pierwsze…” Krzysztof Pastor i „Moving Rooms”
, przygotowana dla Het Nationale Ballet choreografia, która podbiła wiele tanecznych scen.

Po drugie… Sol León i Paul Lightfoot, jeden z czołowych duetów choreograficznych naszych czasów, po raz pierwszy w Polsce.
Po trzecie… Sol León i Paul Lightfoot i ich dwie najbardziej znane prace: „Shutters Shut” i „Subject to Change”.
Po czwarte… Robert Bondara i jego pierwsza próba zmierzenia się z najbardziej rozpoznawalną kompozycją Ravela.
„4: Pastor / León & Lightfoot / Bondara” ­– wyrażona ruchem opowieść o budowaniu relacji i przesuwaniu granic. Czterech wybitnych choreografów. Cztery wymiary współczesnego tańca dopełnione muzyką Schnittkego, Góreckiego, Schuberta, Ravela i poezją Gertrude Stein. Spektakl, który jest wyprawą w głąb współczesnego świata – podróżą przez unikalne i wyjątkowe doświadczenia twórców – nagłym olśnieniem różnorodnością – precyzją i dynamiką.

Bo taniec ma wiele wymiarów… Więcej niż 4.
„Moving Rooms” (2012)
muzyka: Alfred Schnittke – Concerto grosso I (Cadenza – Rondo – Postludio)
Henryk Mikołaj Górecki – Koncert na klawesyn i orkiestrę smyczkową op. 40
choreografia: Krzysztof Pastor
kostiumy: Olivier Haller
światła: Bert Dalhuysen
asystent choreografa: Anita Kuskowska

Opowieść o emocjach zamkniętych w przestrzeni, której towarzyszy muzyka Schnittkego i Góreckiego. Na tle wyrysowanych światłem figur geometrycznych toczy się walka człowieka o swoje miejsce na świecie. Kim jest nasz przeciwnik i kto ustala reguły na szachownicy życia?
Choreografia „Moving Rooms”, powstała w 2008 roku dla Holenderskiego Baletu Narodowego, natychmiast zachwyciła Amsterdam, a następnie publiczność w Stanach Zjednoczonych, Czechach, Finlandii, Chinach i na Litwie. Była to jedna z pierwszych zagranicznych prac Pastora, którą artysta przeniósł na scenę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Sugestywność choreografii podkreśla wirtuozeria techniczna i indywidualna ekspresja tancerzy, a dynamika „Moving Rooms” zdaje się sugerować, że tylko w ruchu, w działaniu, jednostka może w pełni pokazać charakter i mieć wpływ na świat. W finale tancerze wychodzą z mroku – jak odczytają to widzowie?

fot. Ewa Krasucka/mat. teatru

„Shutters Shut” (2003)
choreografia do fragmentu wiersza Gertrudy Stein „If I told him: A completed portrait of Picasso” (1923) przeczytanego przez autorkę
choreografia, scenografia i kostiumy: Sol León i Paul Lightfoot
światła: Tom Bevoort
asystenci choreografa: Chloe Albaret, Olivier Coelfard, Sarah Reynolds
Choreografia „Shutters Shut” jest oparta na wierszu Gertrude Stein z 1923 roku „If I told him: A completed portrait of Picasso”, będącym częścią trwającego przez dekady intertekstualnego dialogu między artystką a Pablem Picassem. Koncepcja choreograficzna León i Lightfoota nie tylko dopasowuje się do metrum wiersza podczas jego czytania, ale też wyraża, odzwierciedla i uzupełnia słowa, tworząc w ten sposób specyficzny ruch i język pantomimy. Dwoje tancerzy zachwyca synchronizacją ruchu: nie ma tu marginesu błędu, nie można ukryć braku precyzji, nie ma możliwości skorygowania niedoskonałego kroku. „Shutters Shut” to nie tylko pokaz precyzji wykonania, to również porywająca forma choreograficznej walki, podczas której – sekunda po sekundzie – widz nie może oderwać wzroku od sceny, ponieważ pragnie się przekonać, czy tancerze wyjdą z tej batalii bez szwanku.

fot. Ewa Krasucka/mat. teatru

„Subject to Change” (2003)  
muzyka: Franz Schubert – XIV Kwartet smyczkowy d-moll D 810 „Śmierć i dziewczyna”
część II: Andante con moto (opr. Gustav Mahler)   
choreografia, scenografia i kostiumy: Sol León i Paul Lightfoot
światła: Tom Bevoort
asystenci choreografa: Chloe Albaret, Olivier Coelfard

Tytuł baletu to słowa widniejące w rogu strony każdego harmonogramu, arkusza obsady i dokumentu planu pracy, który jest drukowany w Nederlands Dans Theatre. Trzy słowa, które przypominają, że rzeczywistość często mija się z oczekiwaniami, koryguje plany, więc trzeba być gotowym na zmiany. Za „Subject to Change” stoi osobista historia Sol León i Paul Lightfoota – podczas tworzenia choreografii artystów dotknęła tragedia: nagła choroba ich przyjaciółki, Ruth. Dramatyczna rzeczywistość siłą rzeczy zdeterminowała proces twórczy i kreatywność artystów. Tworzenie choreografii było niemal procesem terapeutycznym, to w przestrzeni sali prób znaleźli schronienie. Nikt na widowni nie wiedział, co dzieje się z przyjaciółką choreografów, ale wszyscy w jakiś sposób zobaczyli to poprzez sztukę, zrozumieli dzięki mocy tańca. Choreografia, która nie pozostawia widza obojętnym, prowokuje do szukania odpowiedzi na najtrudniejsze pytania i wynosi wrażliwość odbiorców na zupełnie nowy poziom.

fot. Ewa Krasucka/mat. teatru

„Bolero” (2024)  
muzyka: Maurice Ravel
choreografia: Robert Bondara
światła: Wiktor Kuźma
asystentka ds. kostiumów: Chiara Ruaro
Jeden z najbardziej znanych utworów XX wieku, który – mimo klęski towarzyszącej koncertowemu prawykonaniu – z impetem wdarł się w przestrzeń nie tylko sal filharmonii i stał się niemal akademickim studium instrumentacji, ale też i skutecznie uwiódł popkulturę. Ostinato werbla od początku utworu, oszczędna orkiestracja, dynamika konsekwentnie rozwijana w kolejnych prezentacjach 18-taktowego tematu. W zasadzie prosty zamysł kompozytorski, z nawiązaniem do folkloru hiszpańskiego i inspiracjami jazzem, jest jednym wielkim crescendem. W nietypowej konstrukcji dzieła, uporczywie powtarzanym temacie i w charakterystycznym rytmie Robert Bondara – jeden z najbardziej cenionych polskich choreografów – znalazł źródło choreograficznej ekspresji. W jego ujęciu ani rytm, narastająca dynamika czy repetytywność tematu, nie są gorsetem krępującym kreatywność, przeciwnie – otwierają, zarówno przed choreografem, jak i tancerzami, przestrzeń, w której wypadkowa ich wrażliwości tworzy spektakl niezwykły pod względem artystycznym.
kierownictwo muzyczne: Marta Kluczyńska
asystentka dyrygentki: Agata Zając
Wykonawcy:
Balet i Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu

fot. Przemysław Jendroska/mat. teatru

środa, 26.03.2025, godz. 19:00
„Every Minute Motherland” / Maciej Kuźmiński Company
spektakl gościnny
„Every Minute Motherland” to spektakl stworzony przez Macieja Kuźmińskiego, którego premiera odbyła się w 2022 roku. Projekt zrealizowany z udziałem polsko-ukraińskiego zespołu, w tym uchodźców, we współpracy z dramaturgiem Paulem Bargetto, stanowi odpowiedź na pełnoskalową inwazję Rosji na Ukrainę oraz kryzys uchodźczy, który po niej nastąpił. „Every Minute Motherland” bada skutki traumy, wygnania oraz wyobcowania w kontekście wojny, historii, geografii i poczucia tożsamości.
W codziennym przekazie telewizyjnym i w mediach społecznościowych wojenne obrazy, pojawiając się z odrętwiającą powtarzalnością, powszednieją. Spektakl znów skupia uwagę na świadkach wojny, których doświadczenia uwalnianie są na scenie ruchach, gestach w duchu mitu i rytuału.

fot. Ambra Vernuccio/mat. teatru

sobota, 29.03.2025, godz. 19:00
„Jungle Book Reimagined” / Akram Khan Company

spektakl gościnny
Premiera „Jungle Book reimagined” – głęboko osobistej interpretacji Akram Khan Company uwielbianej od pokoleń „Księgi dżungli” Rudyarda Kiplinga, miała miejsce w kwietniu 2022 w Curve w Leicester, a tuż po niej zespół odbył światowe tournée.  
Akram Khan w wieku 10 lat zagrał tytułową rolę w „Przygody Mowgliego” – tanecznej produkcji Indyjskiej Akademii, a kilkadziesiąt lat później powrócił do tej historii uważnie odczytując ją na nowo.
W niedalekiej przyszłości rodzina zostaje rozbita, uciekając z ojczyzny zdewastowanej przez zmiany klimatyczne. Dziecko, przybywając samotnie do opustoszałego, nowoczesnego miasta, gdzie dzikie zwierzęta przejmują ulice jako swoje, wkrótce odkrywa nieprawdopodobnych sojuszników w tej dziwnej, nowej dżungli.
W „Księdze dżungli” Kiplinga zakorzenione jest głębokie zagrożenie, jakie ludzkość stanowi dla natury. W nowej produkcji taneczno-teatralnej Khan i jego zespół na nowo odkrywają podróż Mowgliego oczami uchodźcy klimatycznego. „Jungle Book reimagined” zawiera oryginalną nową ścieżkę dźwiękową, a dziesięciu tancerzy z różnych krajów,  najnowocześniejsze animacje oraz wizualizacje tworzą fascynująca opowieść o naszej wewnętrznej potrzebie przynależności i więzi z innymi, a także o znaczeniu kontaktu i szanowania świata natury.
Znakomity zespół kreatywny na nowo wyobraził sobie „Księgę dżungli” – produkcję, w której za choreografię i reżyserię odpowiada Akram Khan. Scenariuszem zajął się Tariq Jordan, dramaturgią Sharon Clark, oryginalną ścieżką dźwiękową Jocelyn Pook, oprawą dźwiękową Gareth Fry, oświetleniem Michael Hulls, a scenografią Miriam Buether. Projekt wideo i animacja autorstwa YeastCulture przekształca scenę w magiczny świat, który zanurza się w dzisiejszych mitach.
Akram Khan, reżyser i choreograf, powiedział: „Żyjemy obecnie w bezprecedensowych i niepewnych czasach, nie tylko dla naszego gatunku, ale dla wszystkich gatunków na Ziemi. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że zapomnieliśmy o naszym związku z naszym domem, naszą planetą. Zamieszkujemy ją, wszyscy z niej korzystamy i budujemy na niej, ale zapomnieliśmy okazać jej szacunek. Wierzę, że jeśli chcemy zobaczyć lepszą przyszłość, musimy wprowadzić zmiany oddolnie. Czuję się więc zobowiązany do podzielenia się tą historią, znaną jako „Księga dżungli” – z dziećmi i dorosłymi ze wszystkich kultur, aby ponownie nauczyć się tego, o czym my, jako gatunek, tak wygodnie zapomnieliśmy. Wierzę, że najsilniejszym i najgłębszym sposobem na opowiedzenie tej historii jest magia tańca, muzyki i teatru”.
W „The Stage” pisano: „Jungle Book reimagined” wydaje się być kinowym hitem z potężnym przesłaniem dla nas wszystkich. Teraz ten wyjątkowy przekaz zobaczymy na scenie pod Pegazem.

BALET DLA DZIECI
warsztaty
sobota, 22.03.2025, Malarnia, godz. 14:30

Zajęcia baletowe dla dzieci prowadzone w przyjaznej atmosferze przez wieloletnią solistkę poznańskiego baletu – Natalię Trafankowską. Proponowane warsztaty z tańca klasycznego są nie tylko okazją do rozwijania pasji, ale też doskonalą poczucie rytmu, wrażliwość na muzykę czy pozytywnie wpływają na prawidłową postawę ciała. A poza tym – są też świetną zabawą i okazją do tego, by trochę się poruszać i poskakać.
Wiek uczestników: 4-7 lat
Czas trwania: około 45 minut

BALET DLA DOROSŁYCH
warsztaty
sobota, 22.03.2025, Malarnia, godz. 15:45

Zajęcia baletowe, które z powodzeniem zastąpią fitness czy jogę, a dodatkowo mają moc spełniania marzeń z dzieciństwa. Warsztaty prowadzone przez wieloletnią solistkę poznańskiego baletu – Natalię Trafankowską – odbywają się w profesjonalnej sali baletowej. Są okazją do rozciągnięcia mięśni, zdrowego ruchu, ale również do relaksu przy dźwiękach muzyki. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałaś się/zastanawiałeś się jak wyglądają codzienne ćwiczenia tancerki lub tancerza lub jak to jest stanąć przy drążku na czubkach palców – nie zastanawiaj się dłużej, spróbuj!
Wiek uczestników: 18-108 lat
Czas trwania: około 60 minut

Szczegóły repertuaru:
https://opera.poznan.pl/pl/repertuar

Źródło:

Materiał nadesłany