EN

10.08.2010 Wersja do druku

Podsumowanie XIV Festiwalu Szekspirowskiego

Po XIV Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku pisze Mirosław Baran w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.

Ciekawy "Hamlet" Litwina Oskarasa Koršunovasa - zgodnie z zapowiedziami organizatorów - okazał się najlepszym spektaklem XIV Festiwalu Szekspirowskiego. Szkoda jednak, że za tło miał w przeważającej większości produkcje nieciekawe i nieoryginalne. W tym roku na trójmiejskim festiwalu obejrzeć można było 20 przedstawień z Litwy, Japonii, Wielkiej Brytanii, Armenii, Rosji, Węgier, Niemiec, Rumunii, Zimbabwe i Polski. O ile pod względem ilości prezentacji była to edycja rekordowa, nie można tego samego powiedzieć o poziomie spektakli. Adaptacji Szeskpira nie ogląda się przecież dla samej historii - praktycznie wszystkie są doskonale znane - ale dla formy scenicznej, ewentualnych pomysłów reżyserskich czy ingerencji w tekst. Niestety - na tegorocznym festiwala dominował teatr "wakacyjny" - lekki i zabawny, skupiający się na samej anegdocie, co prawda zwykle z solidną grą aktorską i poprawną inscenizacją, jednak zbudowany na samych wyświechtanych i spr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podsumowanie XIV Festiwalu Szekspirowskiego

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Trójmiasto online

Autor:

Mirosław Baran

Data:

10.08.2010