Dużo się działo. Poniższy subiektywny wybór 11 najlepszych spektakli 2018 roku pokazuje, że mimo politycznych trudności polski teatr jest różnorodny i żywy - pisze Witold Mrozek w Gazecie Wyborczej.
Może kwitnąć w Warszawie, ale też w Wałbrzychu czy Lublinie. Jest w nim miejsce na ciekawe odczytanie Jarosława Marka Rymkiewicza i feministkę Elenę Ferrante, na lesbijskie manifesty i na Czechowa, na poetycką, abstrakcyjną formę i na opowiadanie historii. Wymieniam dużo nazwisk, bo teatr to zawsze praca zespołowa i warto pamiętać nie tylko o reżyserkach i reżyserach, o aktorkach i aktorach, ale też o wielu innych artystach, bez których to, co oglądamy, nie byłoby takie dobre. Kolejność (nie zawsze) ma znaczenie. 1. "Genialna przyjaciółka" | Wrocławski Teatr Współczesny | reż. Weronika Szczawińska [na zdjęciu] Adaptacja wybitnej powieści Eleny Ferrante wiernie przełożona na wyrazisty teatralny język i inspirowaną Versacem scenografię Karola Radziszewskiego. Opowieść o awansie społecznym, szklanym suficie, płynnych granicach seksualnej przemocy, wstydzie i paradoksach emancypacji. Elena może wyjechać z biednej dzielnicy, ale czy uwolni się