IV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog - Wrocław podsumowuje Aneta Głowacka w Opcjach.
Wrocławski Dialog, chociaż jest jednym z najmłodszych festiwali teatralnych w Polsce, dość szybko wypracował sobie opinię jednego z najciekawszych. Logo festiwalu - zestawione ze sobą w różnych konfiguracjach strzałki (każdej edycji towarzyszy nowy projekt) - jest już swoistą marką, znakiem produktu o najwyższej jakości. Po Dialogu subtelnieją gusta, a zmysły domagają się form bardziej estetycznie i intelektualnie wyrafinowanych, dają o sobie znać nowe tendencje w teatrze, podnosi się poziom oczekiwań w stosunku do krajowych produkcji, słowem, festiwal regularnie przesuwa granice tego, co uznawane jest za artystycznie wartościowe. Toteż w małą konsternację wprowadziła widzów tegoroczna edycja, która ani nie zaatakowała plejadą europejskich nazwisk, ani nie przyniosła dzieła najwyższej próby, chociaż w rzędzie sztuk dobrze skrojonych stawiano "Anioły" Tony'ego Kushnera w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego (o tym spektaklu pisaliśmy już w p