EN

19.11.2008 Wersja do druku

Perwersyjny urok dekadencji

"Tango" w reż. Eugeniusza Ławryńczuka z Teatru Polskiego w Moskwie na światowym Przeglądzie Teatrów Polonijnych w Rzeszowie. Pisze Małgorzata Tokarz w portalu RESinet.pl

Bez wątpienia najważniejszym wydarzeniem tegorocznego Światowego Przeglądu Teatrów Polonijnych w Rzeszowie był występ Polskiego Teatru z Moskwy z nowatorską interpretacją "Tanga" Sławomira Mrożka. Młodociany reżyser - Eugeniusz Ławreńczuk wprowadził widownię w totalne osłupienie. Czy mieliśmy do czynienia z arcydziełem gatunku czy też z gówniarską megalomanią?! Zdania na ten temat były podzielone. Światowy Przegląd Teatrów Polonijnych w Rzeszowie organizowany cyklicznie przez Stowarzyszenie Wspólnota Polska to bardzo przyzwoita i nobliwa impreza. Taka z tradycją i z misją. Chodzi głównie o to, żeby Polaków za granicą łączyć twórczo z macierzą. Czasami ma to także wymiar artystyczny. Odkąd jednak na imprezę zaczął zjeżdżać nawiedzony reżyser z Moskwy i mocno świrować w konwencji teatralnej - atmosfera uległa wyraźnemu podgrzaniu. Eugeniusz Ławreńczuk - rocznik 82 to urodzone zwierzę sceniczne. Kiedy kilka lat temu przedstawił

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Perwersyjny urok dekadencji

Źródło:

Materiał nadesłany

www.kultura.resinet.pl

Data:

19.11.2008