Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Ratusz rozliczył podległe mu instytucje kultury z działalności w ubiegłym roku. Galeria Sztuki Współczesnej i Muzeum Polskiej Piosenki są na minusie, pozostałe instytucje zakończyły rok z zyskami. Niemal wszystkie znacznie ograniczyły swoje koszty, głównie dlatego, że organizowały mniej wydarzeń, więc w ogromnej części funkcjonowanie opierały na miejskich dotacjach.
Zysk większy niż przed pandemią
Opolski Teatr Lalki i Aktora w ubiegłym roku osiągnął koszty na poziomie 6,31 mln zł, czyli wydał o 1,1 mln zł mniej niż w roku 2019. Przychody natomiast zmniejszyły się o 1,08 mln zł, do 6,35 mln. Efekt jest taki, że teatr na koniec roku wypracował zysk wynoszący 40,9 tys. zł, o 16,8 tys. zł wyższy niż rok wcześniej. Dotacja miasta dla teatru wyniosła 4,3 mln zł.
NCPP
Najbardziej swoje zyski w czasie pandemii zwiększyło Narodowe Centrum Polskiej Piosenki, bowiem ubiegły rok zakończyło z 629,7 tys. zł na plusie, czyli zarobiło o 623,9 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Przy czym organizowało jednak znacznie mniej imprez, więc koszty zmniejszyły się o 3,5 mln zł (w sumie wyniosły 5,5 mln zł), a przychody zmniejszyły się o 2,8 mln zł (6,1 mln zł). W ubiegłym roku ratusz dofinansował NCPP kwotą 6,06 mln zł.