10.01.2018 Wersja do druku

Operowe olśnienia 2017 roku

Najlepszy spektakl operowy: "Umarłe miasto" Mariusza Trelińskiego, najlepsze spektakle baletowe: "Jezioro łabędzie" Krzysztofa Pastora i "Eros Thanatos" Izadory Weiss - Wiesław Kowalski, redaktor naczelny Teatru dla Was, podsumowuje miniony rok w operze i balecie.

NAJLEPSZY SPEKTAKL OPEROWY UMARŁE MIASTO [na zdjęciu] Teatr Wielki - Opera Narodowa Mariusz Treliński z Kudlicką, choć i tym razem nie zrezygnowali ze swej nieposkromionej wyobraźni, zachowali całą zwartość dzieła Korngolda i jego ilustratywną atrakcyjność. Podążając za filmowym charakterem świata dźwięków stworzyli spektakl w formie czysty, klarowny i efektowny. Do tego dający asumpt do wielu rozważań na temat natury człowieka i jego skłonności do psychoz, kobiecej niezależności czy swoistej schizofrenii naszego świata. NAJLEPSZY SPEKTAKL BALETOWY JEZIORO ŁABĘDZIE Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej Warszawskie widowisko, pozbawione baśniowej aury, w sensie teatralnym przygotowane z ogromnym rozmachem, wystawne, oparte zostało na bardzo dobrze skonstruowanym nowym libretcie Pawła Chynowskiego. EROS THANATOS Izadory Weiss - Biały Teatr Tańca W choreografii Weiss, Jacek Malczewski jako inspirujący ją twórca

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Operowe olśnienia 2017 roku

Źródło:

Materiał własny

www.teatrdlawas.pl

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

10.01.2018

Tematy w toku