Po ukazaniu się recenzji najnowszej premiery Baja Pomorsiego ("Nowości" - "Magazyn na afiszu" 6.04.2007 r.), list nadesłał reżyser spektaklu Zbigniew Lisowski.
Dziękując Pani za recenzję z naszej najnowszej premiery pt. "Afrykańska opowieść, czyli Tygrys Pietrek" pragniemy zwrócić uwagę na poruszoną przez Panią kwestię złego akcentowania słów w piosenkach napisanych do przedstawienia. Cechą charakterystyczną muzyki napisanej do tego spektaklu jest zastosowanie zjawiska syn-kopy, czyli przesunięcia akcentu z mocnej na słabą część taktu przez wydłużenie wartości nuty nieakcentowanej (słabej metrycznie) o część wartości nuty akcentowanej znajdującej się na mocnym fragmencie taktu (mocnej metrycznie). Synkopa jest zjawiskiem rytmicznym, które daje wrażenie przyspieszenia tempa. Rytm synkopowy w naszym i przedstawieniu jest bezpośrednio I związany ze stylizacją na muzykę afrykańską, reggae i jako taki ma wpływ na stylizację brzmieniową zastosowaną właśnie w piosenkach. A zatem przesunięcie głównego akcentu na ostatnią sylabę, szczególnie w utworze "Afryka, muzyka" to nie kwestia niewiedzy n