O "Operze dokumentalnej o Okrągłym Stole" w reż. Barbary Wysockiej zrealizowanej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego podczas Warszawskich Spotkań Teatralnych pisze Antoni Winch z Nowej Siły Krytycznej.
Paradoksalnie, w "Operze dokumentalnej o Okrągłym Stole" reżyserowanej przez Barbarę Wysocką Okrągłego Stołu było najmniej. W filmie dokumentalnym autorstwa Piotra Bikonta, wyświetlanym na ekranie zawieszonym za sceną, historycznego mebla prawie nie widać. Są gabinety, korytarze, kuluary, rozmowy toczone przy stolikach, oknach, między kolumnami. Opozycjoniści dobijają targu z władzą lub, jak kto woli, osiągają z nią kompromis. Na ekranie przewijają się sylwetki Lecha Wałęsy, Bronisława Geremka, Tadeusza Mazowieckiego, Ryszarda Bugaja, Jerzego Urbana, Stanisława Cioska, Aleksandra Kwaśniewskiego i wielu innych. Historyczni negocjatorzy raz mamroczą coś niezrozumiale, są zagłuszani przez muzykę, innym razem ich słowa docierają wyraźnie do publiczności, powtarzane dodatkowo przez aktorów: Arkadiusza Brykalskiego i Jana Peszka lub wyśpiewywane przez sopranistkę Agatę Zubel. Należy to chyba traktować jako chwyt komiczny (widownia reagowała w każ