Nauką daje artystom narzędzia do tworzenia dzieł, które przekraczają wszelkie granice - XXXVII Krakowskie Reminiscencje Teatralne podsumowuje Zuzanna Bućko z Nowej Siły Krytycznej.
Kraków stolicą bioartu? Dzięki festiwalowi Krakowskie Reminiscencje Teatralne przez tydzień mogliśmy obcować ze sztuką dopiero pojawiającą się w naszym kraju. Bioart wciąż stawia pierwsze kroki. Właśnie dzięki takim wydarzeniom ma on szansę zaistnieć naprawdę - wśród odbiorców. Tegoroczna edycja festiwalu zmierzyła się z ideą zapomnianą, a tak fascynującą. MIASTO JUTRA: Masa - Maszyna - Marzenie. Czym ono jest i jaką odgrywamy w nim rolę? Czy w ogóle jest w nim dla nas miejsce? Czy to nam tym razem przyjdzie się dostosować? Organizatorzy i pomysłodawcy wydarzenia zadali sobie oraz widzom te i wiele innych pytań. Zaproszeni artyści swoimi spektaklami, performansami i dyskusjami ukazali polskiej publiczności nie tylko czym jest bioart, lecz przede wszystkim, jak niebezpieczne pytania wiążą się z tym pojęciem. Jednym z najgłośniejszych wydarzeń artystycznych Krakowskich Reminiscencji Teatralnych okazał się spektakl teatru tańca autorstwa do