IV edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatru Lalek i Animacji Filmowych dla Dorosłych "Lalka też człowiek" w Warszawie; IV edycja Międzynarodowego Festiwalu Miniatur Lalkowych ANIMO. Pisze Konrad Szczebiot w Teatrze.
W drugiej połowie października odbyły się w Warszawie i Kwidzynie dwa, niewielkie i mało znane, lecz pod wieloma względami unikalne, festiwale. Obydwa gościły na swoich scenach teatry lalek. Ten kwidzyński postawił na zespoły nieduże, nieformalne, często wręcz rodzinne. Warszawski miał za zadanie przekonać widzów, że lalki są również dla dorosłych. Oba festiwale łączy dość szeroka unia personalna, przede wszystkim jednak peryferyjność. Powiedzmy od razu - niezasłużona. Prezentowany na obu festiwalach typ teatru (w zależności od kontekstu nazywany teatrem lalek, formy czy animacji) wydaje się dziś dużo ciekawszy, bardziej odważny i twórczy niż tak zwany teatralny mainstream. Tym dziwniejsze jest powszechne i wciąż pokutujące przekonanie, że spektakle teatru lalek stanowią jedynie błahą i infantylną rozrywkę dla dzieci. Drugi rok z rzędu festiwal "Lalka też człowiek" był nie tylko przeglądem "lalek dla dorosłych", lecz również, za s