EN

1.08.2016 Wersja do druku

Mozart ze światła i cienia

"Die Zauberflöte" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Ryszarda Peryta z Warszawskiej Opery Kameralnej na XXVI Festiwalu Mozartowskim w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w portalu Teatr dla Was.

Ryszard Peryt zaproponował czystą i starannie przemyślaną wizję "Czarodziejskiego fletu" i to ona zwieńczyła tegoroczną edycję Festiwalu Mozartowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Jak zwykle przy wypełnionej po brzegi widowni, która głośnymi okrzykami nagradzała najciekawsze wykonania popularnych arii w interpretacji Olgi Pasiecznik, Rafała Siwka czy Aleksandry Olczyk. "Zaczarowany flet" Peryta i Sadowskiego nie ma nic z eksperymentu operowego, którego dostawcami byli choćby niegdyś Freyer w TW-ON czy Lupa w Wiedniu. Poszukiwania i fascynacje słynnego duetu skoncentrowane są na próbie pokazania peregrynacji tożsamościowych, na sugestywnym odkrywaniu własnego "ja". I pokonywanie w tej wędrówce kolejnych stopni wtajemniczenia, a także penetracja zakamarków ludzkiej duszy, jest w spektaklu warszawskim najbardziej ciekawa i frapująca. W alegorycznych i symbolizujących kontrast ducha i ciała obrazach, utkanych ze światła i cienia, oprócz ludzi zjaw

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mozart ze światła i cienia

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

01.08.2016

Realizacje repertuarowe
Festiwale