EN

12.01.2018 Wersja do druku

Mozart bez dramatu

"Wesele Figara" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Ryszarda Peryta w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

Polska Opera Królewska po premierze "Le Nozze di Figaro" zdaje się potwierdzać krążący na temat opery stereotyp jako sztuki posągowej, martwej, muzealnej, staromodnej, a nawet śmiesznej. W najnowszym spektaklu Ryszarda Peryta broni się przede wszystkim muzyka Mozarta, bo teatru w tym przedstawieniu jest naprawdę niewiele. Być może właśnie dlatego wychodziłem z drugiej premiery raczej pozbawiony wrażeń, choć w dużej mierze dzięki orkiestrze i kilku wykonawcom na szczęście nie znudzony. Kolejna premiera pokazuje, że Polska Opera Królewska raczej nas niczym szczególnym w sensie artystycznym nie zaskoczy. Będzie konserwatywna jak MET w Nowym Jorku, gdzie również trudno znaleźć na afiszu inscenizacyjne eksperymenty czy przewrotowe inscenizacje. Ryszard Peryt po dwóch wyreżyserowanych przez siebie spektaklach pokazuje, że będzie wierny kanonom historyzmu i duchowi narodowej kultury. Już dzisiaj mamy do czynienia z realizacjami, które wpisują się w kat

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mozart bez dramatu

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

12.01.2018

Realizacje repertuarowe