EN

2.07.2010 Wersja do druku

Malta zapomina o koziołku

Jakie wydarzenie najlepiej nadaje się do promocji kandydatury Poznania do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury? Każdy poznaniak odpowie, że przede wszystkim festiwal Malta. Trwający właśnie festiwal kandydaturę swego "rodzinnego" miasta wspiera jednak zawstydzająco słabo - piszą Stefan Drajewski i Marcin Kostaszuk w Polsce Glosie Wielkopolskim.

Charakterystyczny koziołek na wielokolorowym tle nie zdobi żadnego z wielu transparentów, billboardów i plakatów Malty rozsianych po całym mieście. W większości przypadków znajdziemy na nich logo sponsora głównego, marki Żywiec oraz niebieskie logo Poznania z charakterystyczną gwiazdką. Ani śladu koziołka. Na oficjalnej stronie internetowej festiwalu miga on przez chwilę w rubryce "Sponsorzy i partnerzy" na samym dole witryny. Koziołek (w wersji... czarno-białej) występuje natomiast w katalogu i programach festiwalu. Głęboko schowany. Czy zatem Malta popiera starania Poznania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury? - Jasne, że popiera. Badania naukowców z UAM potwierdziły silny związek między Poznaniem a festiwalem. I jest to rzecz niepodważalna. Poznań jest kojarzony z Maltą, jest wizytówką miasta i na pewno ważną kartą w staraniach o ten tytuł - zapewnia Anna Reichel, rzecznik festiwalu. - Symbol Europejskiej Stolicy Kultury jest umieszczony

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Malta zapomina o koziołku

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Głos Wielkopolski nr 152

Autor:

Stefan Drajewski, Marcin Kostaszuk

Data:

02.07.2010

Wątki tematyczne

Festiwale