Zakończył się I etap kolejnej edycji Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2022. Do finału konkursu Kapituła wyłoniła osiem spektakli finałowych o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych, które swoją premierę miały w sezonie artystycznym 2020/2021.
W kolejnym etapie o nagrody „Złota Kieszeń” powalczą następujące spektakle:
„Alicja”, reż. Martyna Majewska, Teatr Muzyczny Capitol, scenografia: Anna Haudek, kostiumy: Krystian Szymczak
„Faust”, reż. Radosław Stępień, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, scenografia: Paweł Paciorek, kostiumy: Aleksandra Harasimowicz
„Kaligula”, reż. Robert Czechowski, Teatr Polski we Wrocławiu, scenografia: Wojciech Stefaniak, kostiumy: Adam Królikowski
„Pokora”, reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, scenografia i reżyseria świateł: Katarzyna Borkowska, kostiumy: Konrad Parol
„Robot”, reż. Marek Chodaczyński, Unia Teatr Niemożliwy w Warszawie, scenografia, projekty i wykonanie lalek: David Zuazola
„Sonata jesienna”, reż. Grzegorz Wiśniewski, Teatr Narodowy, scenografia, kostiumy i światło: Mirek Kaczmarek
„Tysiąc nocy i jedna. Szecherezada 1979”, reż. Wojciech Faruga, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, Scenografia, kostiumy, światła: Katarzyna Borkowska
„Zły”, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski Bielsko-Biała, scenografia: Marcina Chlanda, kostiumy: Grupa Mixer
Kapituła wybierała Finalistów spośród 34 spektakli (dziewięciu samodzielnie zgłoszonych przez jej członków oraz dwudziestu pięciu zgłoszeń przesłanych przez teatry z całej Polski).
W skład Kapituły weszli:
Jacek Cieślak - Kierownik Działu Kultury „Rzeczpospolita”
Agnieszka Koecher-Hensel - historyk teatru i teatrolog
Jolanta Kowalska - krytyk teatralny, historyk teatru
prof. Zbigniew Majchrowski - teatrolog, ekspert Komitetu Nauk o Sztuce PAN
Sławomir Szondelmajer - wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie